https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zbliża się remont kładki nad al. Jana Pawła II w Bydgoszczy. Znamy oferty w przetargu

Jarosław Więcławski
Prace przewidziane w zamówieniu podstawowym mają zająć pół roku.
Prace przewidziane w zamówieniu podstawowym mają zająć pół roku. ZDMiKP
We wtorek (6 maja) otwarto oferty w przetargu dotyczącym remontu kładki pieszo-rowerowej nad al. Jana Pawła II. Chodzi o przeprawę pomiędzy ulicami Czeską, a Niziny, która łączy Wyżyny ze Wzgórzem Wolności. Oferty złożyły cztery firmy.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy planuje wydać na inwestycję nieco ponad 1 mln zł. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się trzema kryteriami: ceną (60%), okresem udzielania gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane (20%) oraz doświadczeniem kierownika robót mostowych (20%).

Wszystkie firmy, które wzięły udział w przetargu zadeklarowały 10-letnią gwarancję. Kluczowe znaczenie może mieć cena, bo tylko jedna z nich za wykonanie zakresu przewidzianego w zamówieniu podstawowym zaoferowała kwotę poniżej miliona. Oferty złożyły spółki:

  • Kormost z Bydgoszczy – 861 tys. zł (za zamówienie podstawowe i opcję ok. 1,4 mln zł);

  • Strabag z Pruszkowa – ok. 1,23 mln zł (ok. 2,25 mln zł);

  • Want z Tczewa – ok. 1,42 mln zł (ok. 2,08 mln zł);

  • Freyssinet Polska z Warszawy – ok. 1,71 mln zł (ok. 2,53 mln zł).

Pierwsza i ostatnia firma zadeklarowały doświadczenia kierownika robót mostowych przy 2 zadaniach, a Strabag i Want przy jednym. Zamówienie podstawowe wybrany wykonawca miałby zrealizować w ciągu pół roku od podpisania umowy. Jeśli drogowcy uruchomią opcję, łącznie wykonawca będzie miał 1,5 roku na wykonanie wszystkich prac.

Ponad 30 lat historii

Kładka powstała w 1991 roku. Od początku pełni ważną rolę komunikacyjną między osiedlami. Jak przypomina ZDMiKP, była to jedna z pierwszych konstrukcji tego typu w Polsce, a zaprojektował ją, przy pomocy obliczeń komputerowych (co było w tamtych czasach rzadkością), Jan Siuda z ówczesnego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Bydgoszczy.

– Zakres podstawowy zadania obejmie wymianę balustrad oraz wieszaków, czyli prętów, za pomocą których przęsło jest podwieszone pod łuki nośne. Odnowiona zostanie też powłoka malarska, a elementy konstrukcyjne, zlokalizowane po obu stronach obiektu tzw. skrzydełka, zostaną przebudowane – informował przed startem postępowania przetargowego Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

W wariancie rozszerzonym przewidziano możliwość uzupełnienia zadania o wymianę nawierzchni, dylatacji, przebudowę umocnień skarp, odwodnienia oraz budowę nowego oświetlenia. Wykonanie wymienionych działań uzależnione jest jednak od środków finansowych, jakie zostaną po realizacji podstawowego zakresu.

Długość kładki to 70 metrów, rozpiętość osiowa łuku wynosi 55 m, a szerokość około 5 m. Już teraz drogowcy zapowiadają, że inwestycja będzie wiązała się z utrudnieniami w ruchu, a o szczegółach będą informować, gdy zaczną się prace budowlane.

– Przez cały czas dotychczasowego, standardowego użytkowania kładka nie sprawiała żadnych problemów eksploatacyjnych, a wykonany w latach poprzednich remont polegał wyłącznie na odnowieniu powłoki malarskiej. W roku 2018 roku kładka została uszkodzona przez ciężarówkę jednego z wykonawców przebudowy ul. Glinki, który przejeżdżając Al. Jana Pawła II z podniesioną częścią ładunkową, uderzył w pomost kładki w sąsiedztwie jednego z wieszaków. Powypadkowa ekspertyza, zamówiona przez ZDMiKP, nie wykazała zagrożenia dla konstrukcji i sprawa zakończyła się tylko na miejscowej naprawie obiektu – wyjaśniają drogowcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Simion wygrywa I turę wyborów w Rumunii

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski