Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakończył się montaż ostatniego elementu skomplikowanej konstrukcji na Trasie Uniwersyteckiej

sit
120-tonowy łuk wciągnięty został wczoraj na szczyt pylonu. Teraz czas na betonowanie mostu, a następnie jego podwieszenie.

<!** Image 3 align=none alt="Image 207531" >**

120-tonowy łuk wciągnięty został na szczyt pylonu. Teraz czas na betonowanie mostu, a następnie jego podwieszenie.

W poniedziałek rano cała operacja ze względu na silny wiatr stała jeszcze pod znakiem zapytania. Ostatecznie o godzinie 9 dźwig „Terex” z firmy „Herkules” rozpoczął wciąganie 120-tonowego elementu na szczyt pylonu, co zabrało mu pół godziny. W najbliższych dniach zostanie on zespolony z resztą konstrukcji. Precyzyjną operację obserwowali prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski i część radnych.

<!** reklama>

To jeszcze nie koniec

- Mosty zbyt długo stoją, by mogły być brzydkie. Cieszę się, że tak skomplikowane konstrukcje wykonuje polska firma, na dodatek z Bydgoszczy. Trzymam za ten projekt kciuki - podkreślał prezydent.

Projektantowi Tadeuszowi Stefanowskiemu udało się przekonać miasto do realizacji skomplikowanej koncepcji. Most podtrzymywać będą dwie przenikające się stalowe podkowy. Co ciekawe, gdyby pylon składał się tylko z jednej klasycznej części, na jej wykonanie potrzebna byłaby podobna ilość stali. - Taki kształt jednak intryguje, nie ma go nigdzie w Polsce i prawdopodobnie w Europie. Wykonawcę czekają jednak kolejne dwa ważne przystanki - budowa pomostu i podwieszenie go do pylonu. Dopiero wówczas zejdzie z nas całe napięcie - mówił projektant

Jak podkreślał Włodzimierz Sokołowski z firmy „Gotowski”, odpowiedzialny za projekt montażu budowa konstrukcji była skomplikowana z wielu powodów.

Skomplikowane prace

Fundamenty budowano na trudnym gruncie. Poza tym dźwig praktycznie stał w jednym punkcie, co wymusiło dodatkowe dzielenie kilku elementów na mniejsze. Konieczne było również używanie wind i nietypowych rusztowań.

W ciągu najbliższych 2-3 tygodni konstrukcja pylonu będzie jeszcze dokładnie spawana. Zostaną rozebrane elementy pomocnicze. - Jednocześnie ruszy betonowanie płyty nowego mostu. W czerwcu planowane jest podwieszenie konstrukcji mostu do pylonu. Pod koniec wakacji na obiekcie rozpoczną się prace typowo drogowe - dodaje Paweł Pietraszak z firmy „Gotowski”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!