https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakończono prace nad strategią marki turystycznej Bydgoszczy. Teraz czas na jej rozwój

Jarosław Więcławski
We wtorek (18 marca) w Młynach Rothera podsumowano wiele miesięcy prac nad strategią.
We wtorek (18 marca) w Młynach Rothera podsumowano wiele miesięcy prac nad strategią. Tomasz Czachorowski
Zakończono prace nad strategią rozwoju markowych produktów turystycznych oraz marki turystycznej Bydgoszczy. We wtorek (18 marca) w Młynach Rothera oficjalnie podsumowano działania realizowane w ramach prowadzonego od blisko roku projektu.

W czerwcu 2024 r. ogłoszono, że Bydgoska Lokalna Organizacja Turystyczna znalazła się w gronie 58 podmiotów, które otrzymały środki w ramach organizowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki konkursu „Program wsparcia turystyki”. Na zgłoszone zadanie, „Stworzenie strategii rozwoju markowych produktów turystycznych oraz marki turystycznej Bydgoszczy wraz z wdrożeniem pilotażowych działań i promocją markowej oferty turystycznej miasta”, otrzymano dofinansowanie w wysokości 235 tys. zł. Projekt realizowano w partnerskiej współpracy z miastem Bydgoszcz, które zapewniło dodatkowe 25 tys. zł.

– Tego projektu nie byłoby bez partnerskiej współpracy Miasta Bydgoszcz, przedsiębiorców, instytucji kultury, muzeów, samorządu, fundacji i stowarzyszeń, które od samego początku uczestniczyły w pracach nad strategią. Było to często 40-50 osób, frekwencja była niezwykle wysoka, a co najważniejsze aktywność uczestników była niezwykle duża – podsumował Karol Słowiński, prezes Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej „ByLOT”.

Pierwszy krok

Podkreślił, że opracowanie strategii, ponad 70-stronicowego dokumentu, to dopiero mały początek. Istotne jest, aby prowadzić dalsze działania, które pomogą w jej wdrożeniu. Jak mówiono, dużo udało się zrobić, ale najważniejsze dopiero przed bydgoską turystyką.

Musimy śmiało patrzeć w kolejny rok i zastanowić się, gdzie dalej możemy ukierunkować tę energię, aby ona była dalej odczarowywać Bydgoszcz. Często widzieliśmy, nadal widzieliśmy, mit zakłamania i sterotypowego zdania przypiętego do Bydgoszczy. Ludzie tak naprawdę nie wiedzą, co się u was zmieniło – stwierdził Hubert Gonera, właściciel firmy Landbrand, szef zespołu pracującego nad strategią.

– Chciałem podziękować, Karolowi za inicjatywę, i wszystkim osobom, które przez ostatnie miesiące pracowały na to, żeby ten dokument powstał – stwierdził Łukasz Krupa, zastępca prezydenta Bydgoszczy. – Bydgoszcz staje się miastem turystycznym. Jako miasto dokładamy starań, aby to było coraz ładniejsze miasto. Staramy się jak najlepiej wykorzystywać środki unijne i krajowe w projekty infrastrukturalne – dodał.

Promocja w mieście i internecie

Podczas wielomiesięcznych prac podzielono się na grupy robocze, które skupiły się na różnych aspektach turystyki: kulinarnej, kulturalnej, biznesowej, edukacyjnej czy industrialnej. – Magnesem, który pokazuje unikatową wiązankę oferty turystycznej Bydgoszczy jest turystyka wodna – ocenił Hubert Gonera.

Efektami projektu są m.in. organizacja nietypowych atrakcji turystycznych, jak spacery „Bydgoszcz jak malowana” czy laby na Barce Lemara, udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw czy przygotowanie wydanego przez Bydgoskie Centrum Informacji folderu „Zanurz się w Bydgoszczy”. To jedno z haseł, które ma promować miasto i pojawia się na produktach, możliwych do zakupu w sklepie internetowym ByLOT.

W ramach działań do miasta zaproszono blogerów, twórców video czy influencerki, które pokazały miasto z nieco innej strony. Jednym z efektów wizyty był m.in. zamieszczony na kanale Amazing Poland Trip film „BYDGOSZCZ TOP 10 Miejsc | Atrakcje | Ciekawostki | Przewodnik | Podróże po Polsce”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka "SE". Kandydaci w bezpośrednich starciach

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski