Na pojawiające się problemy z włączeniem się do ruchu z Kcyńskiej w Piękną zwracają uwagę mieszkańcy i kierowcy korzystający z tego skrzyżowania.
- Na ul. Pięknej, na rogu z Kcyńską jest sklep - opowiada Czytelnik. - Nie ma tam specjalnego parkingu, tylko dość szeroki chodnik. Podjeżdżający pod sklep zostawiają na nim samochody, czasami stoi tam ich nawet siedem. Jeżeli ktoś z Kcyńskiej chce wjechać w Piękną, ryzykuje, bo musi wystawić maskę samochodu bardzo daleko, a potem czekać, czy da się włączyć do ruchu, czy ktoś mu z Pięknej w przód samochodu uderzy. Tam, po prostu nic nie widać...
Interpelacja radnego
Na problem zwrócił też uwagę bydgoski radny Robert Kufel. - Sytuacja ta jest szczególnie niebezpieczna w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym, gdyż uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu z ul. Kcyńskiej w ul. Piękną - stwierdza. - Brak pełnej widoczności nadjeżdżających pojazdów powoduje duże zagrożenie dla bezpieczeństwa zarówno kierujących, jak i pieszych.
W interpelacji skierowanej do władz miasta radny pyta, czy Urząd Miasta jest świadomy tej sytuacji, jakie zamierza podjąć działania w celu poprawy bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu i m.in. czy nie można tam częściej wysyłać patroli Straży Miejskiej.
Projekt zmian był już pół roku temu
Odpowiedź jest obiecująca... Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej opracował projekt zmian w organizacji ruchu w celu eliminacji zatrzymywania się samochodów w rejonie m.in. znajdującego się niedaleko przystanku autobusowego. - Właściwy projekt organizacji ruchu został już opracowany i przekazany do zaopiniowania przez policję - stwierdza Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy odpowiedzialny- za komunikację. Zapowiedział też, że projekt zostanie przekazany do "pilnej realizacji".
W środę (10.01) byliśmy na miejscu. Nic się nie zmieniło - samochody jak zasłaniają widoczność, tak zasłaniają...
Przypomnijmy, że w Bydgoszczy niedawno zmianę organizacji ruchu wprowadzono na 70 ulicach miasta. To przeniesienie miejsc postojowych z chodników na jezdnie, wprowadzono ulice jednokierunkowe, a na wielu trasach ograniczono prędkość do 30 km/h.
