Żabka rozwija się dla franczyzobiorców i klientów od 25 lat. Okrągły jubileusz sieci sklepów

Materiał informacyjny Żabka
Sklepy Żabka na stałe wkomponowały się w polski krajobraz. Są zawsze blisko, po drodze, a ideą ich funkcjonowania jest upraszczanie życia klientom i odpowiadanie na ich potrzeby. Jak wyglądały początki sieci sklepów Żabka, która w tym roku świętuje swoje 25-lecie? I przede wszystkim – jak ważną rolę w całym rozwoju odegrali franczyzobiorcy prowadzący placówki pod jej szyldem?

Historia Żabki. Wszystko zaczęło się w 1998 roku

Historia sieci sklepów Żabka to inspirujący przykład rozwoju w świecie polskiego handlu detalicznego. Wszystko zaczęło się w 1998 roku, wraz z otwarciem kilku pierwszych placówek w podpoznańskim Swarzędzu i w stolicy Wielkopolski. „Wygodne sklepy” na dobre zadomowiły się na mapie Polski, a cztery lata później było już ich ponad tysiąc.

W 2010 r. marka znalazła się w TOP10 największych sieci handlowych nad Wisłą. Na przestrzeni 25 lat stała się największą i najszybciej rozwijającą się siecią sklepów modern convenience. Dzięki bliskiej lokalizacji i ofercie dopasowanej do potrzeb zarówno mieszkańców dużych aglomeracji, jak i małych miast, a nawet wsi, placówki odwiedza rocznie miliard klientów.

Jubileuszowy 2023, to otwarcie 10 tys. sklepu oraz dwóch nowych formatów: Żabka Drive, oraz Żabka Non Stop, która jest przykładem hybrydy klasycznego sklepu z placówką autonomiczną. Nie byłoby to możliwe bez konsekwentnego stawiania na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy w ramach franczyzy prowadzą placówki pod jej szyldem.

Żabka rozwija się dla franczyzobiorców i klientów od 25 lat. Okrągły jubileusz sieci sklepów

Na czym polega sukces sieci sklepów Żabka?

W dzisiejszych, dynamicznych czasach, nie sposób nie brać pod uwagę trendów i potrzeb konsumentów. Sieć Żabka konsekwentnie wprowadzała innowacyjne rozwiązania, co sprawiło, że zakupy w sklepach stały się jeszcze bardziej wygodne i dostosowane do współczesnego trybu życia. Wśród nich ważną rolę odgrywają: dedykowana klientom aplikacja lojalnościowa żappka z licznymi promocjami i umożliwiająca wymianę gromadzonych punktów – żappsów na nagrody, kasy samoobsługowe, zainstalowane we wszystkich placówkach sieci, przyspieszające i ułatwiające obsługę oraz rewolucyjny na rynku koncept sklepów autonomicznych Żabka Nano.

Sieć i franczyzobiorcy konsekwentnie oferują wygodne zakupy blisko domu czy pracy. Dzisiaj Żabka to nie tylko sklep spożywczy, ale też największa sieć kawiarni, bankomatów oraz punktów pocztowych i kolektur Lotto w Polsce. Podejście do klienta, dostosowywanie oferty do jego oczekiwań, bliskość – wszystko to sprawia, że każdego dnia aż 3 mln osób korzysta z usług Grupy Żabka, a 17 mln ludzi ma mniej niż 500 m do najbliższego sklepu.

Dziś Grupa Żabka realizuje kompleksową Strategię Odpowiedzialności, która jest w pełni zintegrowana ze strategią biznesową organizacji. Podejmuje świadome i odpowiedzialne decyzje, które pozytywnie wpływają na środowisko, angażuje się również w wiele działań charytatywnych i edukacyjnych, niosąc pomoc potrzebującym oraz przykłada wagę do dbałości o ekologię i zrównoważony rozwój.

Franczyzobiorcy jako ważny czynnik działalności

Franczyzobiorcy odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu sieci sklepów Żabka z wielu istotnych powodów. Wśród nich są m.in.:

  • Rozwój lokalnych społeczności: franczyzobiorcy często są mieszkańcami danej okolicy, co oznacza, że dobrze znają potrzeby i preferencje lokalnych klientów. Dzięki temu są w stanie dostosować ofertę i działanie sklepu do konkretnych wymagań swojego obszaru, co przyczynia się do zadowolenia klientów i zwiększenia lojalności wobec sklepu.
  • Rozwój lokalnej przedsiębiorczości i tworzenie miejsc pracy, co wpływa na prosperity danej miejscowości czy regionu.
  • Zwiększenie dostępności: dzięki franczyzobiorcom Żabka może szybko rozszerzać swoją obecność na rynku o kolejne sklepy będące blisko ludzi.
  • Wspólne cele: zarówno sieć Żabka, jak i franczyzobiorcy dążą do wspólnego sukcesu. To partnerstwo oparte na wspólnych celach i wzajemnym wsparciu, co sprzyja synergii i rozwojowi marki Żabka.
  • Skala i różnorodność: Żabka przy współpracy z franczyzobiorcami otwiera sklepy o różnych wielkościach i specjalizacjach, co pozwala na zaspokajanie różnorodnych potrzeb klientów.

W rezultacie, franczyzobiorcy stanowią bardzo ważny filar rozwoju i funkcjonowania sieci, przyczyniając się do jej rozpoznawalności, dostępności w różnych zakątkach Polski i powodzenia na rynku detalicznym.

- Jestem dumny z Żabki i jej rozwoju – nikt bowiem nie spodziewał się, że sieć rozrośnie się do takich rozmiarów. Żabka to obecnie minicentrum handlowo-usługowe pod nowoczesną marką. Aktualnie swoje biznesy prowadzi pod jej szyldem ponad 8600 franczyzobiorców, a jej sklepy funkcjonują w całej Polsce. Wiele działań realizujemy w obszarze edukacji biznesowej partnerów, w szczególności tych, którzy mają swoje sklepy w mniejszych lokalizacjach – podkreśla Jerzy Piechocki, franczyzobiorca pierwszej Żabki, który rozwijał placówkę w Swarzędzu, a następnie w siedzibie firmy piastował stanowisko Dyrektora ds. sprzedaży czy Partnera ds. szkoleń. Dziś, choć już na emeryturze, dalej związany jest z siecią, pełniąc rolę Konsultanta ds. procesów franczyzowych.

Żabka rozwija się dla franczyzobiorców i klientów od 25 lat. Okrągły jubileusz sieci sklepów

25 lat minęło. Co przyniesie przyszłość?

Mimo okrągłego jubileuszu Żabka nie skupia się wyłącznie na świętowaniu, a spogląda odważnie w przyszłość i nie zamierza poprzestawać na wypracowanych do tej pory rozwiązaniach.

W dalszym ciągu stawiać będzie na nowoczesny biznes, który oferuje franczyzobiorcom pełne wsparcie od samego początku, już na etapie rekrutacji.

Anna Chudak-Morzuchowska, franczyzobiorczyni Żabki z Warszawy, tak wspomina swoje początki:

- Moja decyzja o tym, aby przed trzema latami otworzyć sklep Żabka, wynikała z sytuacji, jaka w trakcie pandemii COVID-19 spotkała branżę eventową, z którą wówczas byłam związana. Poszukiwałam bezpiecznego, stabilniejszego zajęcia. Widziałam przy tym jak prężnie sieć się rozwija. Obecnie prowadzę w Warszawie dwie placówki pod szyldem Żabki. W międzyczasie założyłam też szkołę oprogramowania. Choć było to raptem trzy lata temu, wchodziłam do sieci w zupełnie innym miejscu niż to, w jakim znajduje się ona teraz. Jej sklepy stały się jeszcze bardziej rozpoznawalne w całej Polsce, a rozwój w każdym aspekcie jest niezwykle dynamiczny. Co ważne, Żabka wprowadza dla współpracujących z nią przedsiębiorców szereg rozwiązań, które przynoszą im konkretne ułatwienia w prowadzeniu biznesu, a do jego powodzenia niezbędny jest również zaufany zespół, umiejętność zarządzania oraz dobra samoorganizacja. Uruchomienie Żabki dało mi pewność, że poradzę sobie w każdych okolicznościach, a także dalszą odwagę do rozwoju zawodowego i osobistego.

Bycie franczyzobiorcą Żabki to wiele korzyści

Korzyści wynikające z prowadzenia biznesu pod szyldem Żabki to niewielki wkład własny – wynoszący ok. 5 tys. zł, możliwość korzystania z bezpłatnych szkoleń i rozwijania kompetencji sprzedażowych czy umiejętności interpersonalnych. Przypomnijmy też, że ponad 83 proc. franczyzobiorców osiągnęło 25 tys. zł lub więcej przychodu w 2023 roku..

Każdy, kto chce spełnić marzenie o posiadaniu własnej firmy, a nie dysponuje znaczącym kapitałem i gotowym pomysłem na biznes, powinien rozważyć franczyzę. Ten model współpracy nie wymaga dużej inwestycji, ani specjalistycznej wiedzy a pozwala niemal natychmiast czerpać korzyści. Wystarczy prowadzić go sumiennie, zgodnie z założeniami franczyzodawcy, który ma ugruntowaną pozycję na rynku i rozpoznawalną markę, a także dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą, oczekując w zamian przestrzegania standardów i przedsiębiorczego podejścia.

Korzystanie z wypracowanych rozwiązań w przypadku sieci Żabka umożliwia otworzenie nowoczesnego, wyposażonego (w meble, sprzęt elektroniczny czy monitoring) i zatowarowanego sklepu. Od samego początku biznes franczyzobiorców objęty jest ochroną w ramach specjalnego, unikatowego na rynku ubezpieczenia zbiorowego „Polisy na biznes”, które minimalizuje ryzyko niepowodzenia działalności. Co ważne, nie trzeba posiadać doświadczenia w biznesie. Dzięki pakietom kompleksowych szkoleń z przedsiębiorczości i prowadzenia sklepu można nabyć te umiejętności w stosunkowo łatwy sposób. To wszystko jest możliwe z uwagi na:

  • szkolenia teoretyczne i praktyczne realizowane w sklepie trenerskim,
  • bazę wiedzy znajdującą się na dedykowanej platformie e-learningowej,
  • Akademię Przedsiębiorczości certyfikującą przedsiębiorców z kompetencji menadżerskich, stworzoną i prowadzoną we współpracy z Politechniką Warszawską,
  • Opiekę partnera i trenera ds. szkoleń.

Ponadto – w dzisiejszych czasach – franczyzobiorca sieci Żabka może także liczyć na pełne wsparcie w obszarze logistycznym z bezpośrednimi dostawami do sklepów, serwisowym czy możliwość korzystanie z zaplecza IT franczyzodawcy.

W ramach smart rozwiązań przedsiębiorcy korzystają m.in. z aplikacji Cyberstore umożliwiającej im zdalne składanie zamówień, otrzymywanie raportów czy informacji o dostawach za pomocą smartfona. Innym narzędziem jest Pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, który pomaga w optymalizacji zadań w ich placówkach, dostarcza personelowi wiedzy dotyczącej np. właściwego ułożenia czy konieczności uzupełnienia towaru. Pomocą przez 24 ha na dobę służy franczyzobiorcom również wirtualny konsultant Chatbot Franek. Tym samym zarządzanie sklepem oraz organizacja pracy zespołu wcale nie muszą być trudne.

Na dodatkowe wsparcie liczyć mogą natomiast franczyzobiorcy w mniejszych miejscowościach. Są to m.in. takie rozwiązania jak auto na start czy pakiet relokacyjny.

Więcej o tym, jak z sukcesem i przy wsparciu doświadczonego partnera prowadzić biznes na własny rachunek przeczytasz tutaj: https://www.zabka.pl/franczyza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Żabka rozwija się dla franczyzobiorców i klientów od 25 lat. Okrągły jubileusz sieci sklepów - Strefa Biznesu