Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wystartował przetarg na trasę rowerową Śródmieście-Bartodzieje w Bydgoszczy

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Na Skłodowskiej-Curie na infrastrukturę rowerową poczekają dużo dłużej niż zakładano.
Na Skłodowskiej-Curie na infrastrukturę rowerową poczekają dużo dłużej niż zakładano. Arkadiusz Wojtasiewicz
W lipcu unieważniono przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na ciągu ulic Skłodowskiej-Curie i Łęczyckiej w Bydgoszczy. Teraz ogłoszono nowe postępowanie przetargowe, obejmujące większy teren, ale dotyczące opracowania dokumentacji projektowej. Na trasy rowerowe na Bartodziejach, które miały powstać w 2024 roku, trzeba będzie poczekać znacznie dłużej.

Przetarg na budowę infrastruktury rowerowej na ciągu ul. Curie Skłodowskiej i Łęczyckiej wystartowało w kwietniu. Oferty (także dodatkowe) były dużo wyższe niż planowane wydatki. Połączenie trasą rowerową Śródmieścia z osiedlem Bartodzieje został uznana za jeden z priorytetów przez bydgoski Zespół ds. Polityki Rowerowej.

Unieważnione postępowanie dotyczyło części planowanej budowy – odcinka wzdłuż ulic M. Skłodowskiej-Curie (od skrzyżowania ul. Skłodowskiej-Curie z ulicami St. Moniuszki, L. Wyczółkowskiego i Sportową) i Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną). Plan na tym odcinku zakłada m.in.:

  • wyznaczenie pasów rowerowych w obu kierunkach na ul. M. Skłodowskiej-Curie (odcinki Chopina-Wyszyńskiego i Wyszyńskiego-Łęczycka);
  • wydzielenie drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu i dowiązanie do dróg dla rowerów wzdłuż Wyszyńskiego na rondzie Skrzetuskim;
  • wydzielenie drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Łęczyckiej

.

W kolejnym etapie miały być zlecone prace na śródmiejski odcinek trasy, wzdłuż ulic Z. Krasińskiego, R. Markwarta, L. Sieńki i S. Moniuszki. Teraz zadania połączono w jeden przetarg. ZDMiKP w środę (29 listopada) ogłosił postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego nad budową infrastruktury rowerowej na całym odcinku.

Otwarcie ofert planowane jest 4 stycznia. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy od momentu podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej – najwcześniej, zakładając pozytywne rozstrzygnięcie, będzie gotowa wiosną 2025 roku.

Inwestycja wymaga wprowadzenia szeregu zmian w Śródmieściu. Plan zakłada m.in.:

  • stworzenie kontrapasa rowerowego wzdłuż ul. Krasińskiego;
  • przebudowę skrzyżowania ulic Staszica i 3 Maja;
  • na ul. Markwarta zmianę parkowania skośnego na równoległe, zaprojektowanie ścieżki rowerowej, a na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Kasprowicza i Sielanka powstanie licznika pomiaru ruchu rowerowego;
  • przebudowę ronda Ossolińskiego poprzez zaprojektowanie przejazdów rowerowych;
  • powstanie ścieżki rowerowej na ul. Sieńki;
  • na ul. Moniuszki powstanie pasów rowerowych po obu stronach.

Planowany czas realizacji robót budowlanych, nad którymi prowadzony będzie nadzór autorski został określony na 36 miesięcy. Szacowany termin rozpoczęcia robót to 6 miesięcy po zakończeniu projektowania – czytamy w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że efekt końcowy najwcześniej będzie można zobaczyć w 2028 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z cenami sprzętu AGD?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera