Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wysokie oferty w przetargu dotyczącym rozbudowy zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Nowa, rozbudowa zajezdnia ma umożliwić m.in. pełną obsługę tramwajów niskopodłogowych.
Nowa, rozbudowa zajezdnia ma umożliwić m.in. pełną obsługę tramwajów niskopodłogowych. Tomasz Czachorowski
Otwarto oferty w przetargu na modernizację zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy. Zainteresowanych realizacją inwestycji jest sześć podmiotów, ale najniższa cena jest o blisko 25 mln zł wyższa niż planowane wydatki.

Istniejąca zajezdnia przy ul. Toruńskiej 278 została oddana do użytku w 1959 roku. Jest już częściowo wyeksploatowana i niedostosowana do obsługi nowoczesnego taboru tramwajowego. Jak informował ratusz, głównymi celami inwestycji ma być podniesienie konkurencyjności miasta poprzez rozbudowę infrastruktury transportu publicznego w zakresie funkcjonalności, komfortu podróżowania, dostępności, dostosowania do potrzeb osób w każdym wieku itp., a także umożliwienie pełnej obsługi tramwajów niskopodłogowych oraz wymiany na nową, wyeksploatowanej infrastruktury technicznej.

Najniższą cenę w postępowaniu przetargowym, który wystartował na początku marca zaoferowała spółka Mirbud ze Skierniewic – 124,9 mln zł. Niewiele więcej oczekuje konsorcjum firm Budimex z Warszawy i KZN Rail w Krakowie – 125,43 mln zł. Pozostałe oferty są sporo wyższe, nawet o blisko 2,5 razy wyższe od planowanych wydatków. Miasto na zadanie zamierza przeznaczyć 100 mln zł. Bydgoszcz uzyskała w II edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych 65 mln zł na to zadanie.

Kolejne firmy proponują:

  • Tormel z Poznania – 137,69 mln zł;
  • Trakcja z Warszawy – 153,79 mln zł;
  • Strabag z Pruszkowa – 200,9 mln zł;
  • Balzola z Warszawy – 246 mln zł.

Wszyscy potencjalni wykonawcy gwarantują 7 lat odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady. Zamawiający przewidział możliwość wybrania najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Duże zmiany

Inwestycja obejmuje rozbiórkę budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, sieci trakcyjnej i torowisk. Na ich miejscu powstaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, reprofilacji obręczy tramwajowych, myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym, a także szeroko rozumiana infrastruktura techniczna związana z funkcjonowaniem zajezdni w tym m.in.:

  • nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy;
  • parkingi, sieci i urządzenia systemu sterowania zwrotnicami;
  • monitoring, kanalizacja i instalacje teletechniczne;
  • instalacje elektryczne, trakcyjne, oświetlenia terenu;
  • instalacje wodno-kanalizacyjne, w tym hydrantowe, instalacje i sieci c.o.

– Warto podkreślić, że modernizacja i budowa infrastruktury technicznej, a w szczególności obiektu tokarki podtorowej, zapewniającej automatyzację procesów reprofilacji obręczy kół tramwajów, wpłynie na ograniczenie hałasu komunikacyjnego i drgań na trasach tramwajowych – informował bydgoski ratusz.

Termin wykonania zamówienia to 26 miesięcy od daty zawarcia umowy. Podczas wykonywania robót budowlanych ma zostać zapewnione ciągłe funkcjonowanie wszystkich obiektów zajezdni i przejezdność głównych szlaków komunikacyjnych. Prace budowlane na obiektach oraz roboty tramwajowe według planu mają być podzielone na podzadania, aby umożliwić wykonywanie pracy przewozowej na liniach tramwajowych.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera