Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyniki testu gimnazjalnego 2014. Uczniowie z Bydgoszczy nieco wybili się ponad średnią krajową

Tomasz Zieliński
Infografika Kamil Mójta
We środę bydgoscy gimnazjaliści poznali wyniki testów, podsumowujących ich wiedzę, zdobytą w szkole. Średnie wyniki wypadły nieco lepiej od ogólnokrajowych.

Jak co roku „Express” zapytał dyrektorów gimnazjów o ocenę egzaminu napisanego przez ich wychowanków. Tym razem pytaliśmy o osiągnięcia uczniów gimnazjów rejonowych.
[break]

Bydgoska średnia

Małgorzata Trzcińska, dyrektor Gimnazjum nr 31 przy ul. Puszczykowej, szczególnie cieszy się z wyników z matematyki. - Średnia bydgoska to 50 procent, nasi uczniowie napisali sprawdzian na 58. Również z historii przekroczyliśmy średnią. Z pozostałych przedmiotów trzymamy się na poziomie bydgoskim, z wyjątkiem części przyrodniczej, która wypadła nieco gorzej.

Zadowoleni są również w Gimnazjum nr 28 przy. - Młodzież napisała lepiej od średniej część humanistyczną z języka polskiego, matematykę na poziomie 50 punktów, pozostałe części wypadły nieco gorzej - mówi „Expressowi” Andrzej Galant, dyrektor gimnazjum przy ul. Żeglarskiej. - Na pewno musimy mocno popracować nad językiem angielskim. Cieszy nas to, że od kilku lat wyniki się poprawiają, czego dowodzi także wskaźnik Edukacyjnej Wartości Dodanej.
Ten ostatni pozwala określić postępy, osiągane przez uczniów, badając wpływ szkoły na wzrost wiedzy wychowanków. Dzięki niemu suche wyniki egzaminów w dużym stopniu udaje się oczyścić z wpływu czynników indywidualnych czy środowiskowych.

W sportowej „piętnastce” przy ul. Glinki gimnazjaliści zajęcia szkolne godzić muszą z treningami i zawodami.

- Przy tym obciążeniu zajęciami naszych uczniów, z wyników testów jesteśmy bardzo zadowoleni- podsumowuje Leszek Gozdek, dyrektor Gimnazjum nr 15. - Oprócz rozszerzonego angielskiego, wszystkie pozostałe części egzaminu młodzież napisała na średnim bydgoskim poziomie lub sporo go przekroczyła. Szczególnie cieszy nas matematyka, z ponad 60-procentowym wynikiem. Jak na dłoni widać, że nasi uczniowie dobrze radzą sobie z organizacją czasu pracy, znajdując go na naukę tak samo jak na treningi.

Co do poprawy?

Według ekspertów z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku, trudność sprawiły uczniom zadania sprawdzające wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej i teorii literatury oraz zadania dotyczące chronologii historycznej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego, a z chemii - wnioskowania o wyniku reakcji na podstawie zamieszczonych informacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!