
BUDOWA II ETAPU TRASY UNIWERSYTECKIEJ
- Ziemia nie jest zmarznięta, więc można prowadzić roboty ziemne. Możliwe jest też wykorzystanie betonu do budowy murów oporowych, które wzmocnią wjazd. Jeśli tylko nie pada deszcz, to można też wykonać podbudowę pod jezdnię - mówi Krzysztof Kosiedowski.

BUDOWA II ETAPU TRASY UNIWERSYTECKIEJ
Również kierownik budowy II etapu Trasy Uniwersyteckiej w Przedsiębiorstwie Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA - Adam Kotowski - potwierdza, że jedynym czynnikiem, który może teraz opóźnić prace jest pogoda.
Jak nas poinformował Adam Kotowski, po przejęciu terenu tartaku przez budowlańców, zaczęła się rozbiórka budynków, które tam pozostały i wchodziły w zakres umowy. Następnym krokiem będzie przystąpienie do prac ziemnych.

BUDOWA II ETAPU TRASY UNIWERSYTECKIEJ
Wiadomo, że z powodu opóźnienia, cała inwestycja II etapu będzie kosztować więcej, ale szczegóły nie są jeszcze znane. Wykonawca przebywa na placu budowy już pół roku dłużej niż powinien, w tym czasie wzrosły ceny materiałów i usług. Jak usłyszeliśmy od kierownika budowy, nie został jeszcze podpisany ostateczny aneks dotyczący tego rejonu budowy. Na razie obowiązuje dokument ważny do 22 marca 2019 roku, podpisany jeszcze przed przejęciem terenu, na którym stał tartak, ale...

BUDOWA II ETAPU TRASY UNIWERSYTECKIEJ
- Wykonawca II etapu Trasy Uniwersyteckiej wystąpił z roszczeniem finansowym do ZDMiKP. Obecnie jesteśmy w trakcie analizy dokumentu pod względem formalnym, a także pod względem jego zasadności rzeczowej i finansowej. Po analizie, czy roszczenie możemy uznać podejmiemy dalsze działania - informuje Krzysztof Kosidowski.
- Za opóźnienie związane z nieprzekazaniem terenu przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego, miasto na pewno będzie dochodziło odszkodowania. Ważne jest także to, że z wyprzedzeniem zawarto aneks, który uchronił Miasto przed koniecznością wyboru nowego wykonawcy z powodu opóźnienia działań przez Wojewodę - dodaje rzecznik bydgoskich drogowców.
Zobacz aktualne zdjęcia z budowy Trasy Uniwersyteckiej >>>