
- Obecnie w sposób ciągły zapewniamy mieszkańcom Bydgoszczy dostawy wody o jakości wody do picia - mówi Stanisław Drzewiecki. - W przypadku kanalizacji i oczyszczania ścieków z całego miasta postawiliśmy na rozwiązania przyjazne środowisku. Stosujemy najlepsze technologie. Co ważne, dzięki pozyskiwaniu środków unijnych udaje się zrealizować wiele projektów. Gdyby nie te pieniądze, mielibyśmy problemy z jakością wody do dziś. Oczywiście, nie byłoby infrastruktury bez wsparcia Miasta Bydgoszczy.

Przykładem projektu z wykorzystaniem środków unijnych jest chociażby realizowany obecnie przez MWiK projekt „Budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej i dostosowanie sieci kanalizacji deszczowej do zmian klimatycznych na terenie miasta Bydgoszczy”. W ten sposób MWiK chce zwrócić uwagę bydgoszczan na deszcz i pokazać, że może on też oznaczać zysk, a nie tylko problemy.

Podczas piątkowego spotkania (27 sierpnia) z dziennikarzami zaprezentowano też zabytkowy silnik spalinowy marki Deutz z 1928 r., który stanowi przykład rozwoju technologii i jej stanu z początku XX wieku. Do Muzeum Wodociągów w Bydgoszczy trafił we wrześniu ub. roku.

- To wyjątkowy okaz. Takie trzy obiekty są w Europie, dwa z nich działają regularnie - mówi Bartłomiej Bromberek, koordynator Muzeum Wodociągów w Bydgoszczy. - A dodam, że zestaw trzech silników gazowych Deutz-Otto stanowił przed wieloma laty podstawę napędową zespołów pompowych zasilających bydgoskie wodociągi. Silnik, który pozyskaliśmy, będziemy prezentować podczas lekcji muzealnych.