Zobacz wideo z drona: Przebudowa torowiska na Kapuściskach - marzec 2022

Stare, ale jare - i wciąż piękne! Tak można powiedzieć o pojazdach z wielką dbałością dopieszczanych przez swoich właścicieli. W sobotę (23 kwietnia) przeszło setka klasyków pojawiała się na ulicach Bydgoszczy. Z tego większość stanowiły załogi, uczestniczące w I Bydgoskim Rajdzie Klasyków.
Na starcie rajdu pojawiały się prawdziwe cacka, jak m.in. Ford Deluxe z 1940 r., Porsche 924 rocznik 1984, Pontiac Trans AM rocznik 1978, Volo P1800ES rocznik 1973, ale także motocykle jak chociażby Jawa 353 z 1958 r, kultowy Vincent czy polski motocykl Junak. Załogi startowały co minutę i do pokonania miały trasę blisko 100 km z zdaniami do wykonania. Najlepsi podczas uroczystego balu w Młynach Rothera wieczorem odebrali nagrody, w tym tę najważniejszą Puchar Prezydenta Miasta Bydgoszczy, który zdobył Michał Tomaszewski z Poznania, który wraz ze swym pilotem zajęli 1. miejsce w kategorii: samochodów.
Polecamy także
Wiele osobliwych motopiękności, w tym doskonale znanych nam rodzimych marek z dawnych lat, można było spotkać zarówno na poszczególnych miejskich trasach fotospotu (przejazdach, w trakcie których fotografowie wykonywali autom i motocyklom zdjęcia w ruchu), jak i na parkingu przy Torbydzie, gdzie odbył się zlot na otwarcie 5. sezonu z Bydgoskimi Klasykami Nocą, przywitano również załogi wracające z rajdu. Prezentacja załóg rajdu odbyła się także na płycie Starego Rynku.
Warto dodać, że wydarzenie zostało zrealizowane z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego oraz przy wsparciu sponsorów i partnerów, jak m.in.: Młyny Rothera, Pałac Ostromecko, Zespołowi Szkół nr 24 w Bydgoszczy, Restauracja Naturalna, Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.