Umowę na przebudowę wiaduktu w ciągu ul. Armii Krajowej Bydgoszcz podpisała pod koniec kwietnia. W pierwszym etapie zmodernizowany zostanie obiekt znajdujący się po stronie wschodniej (biegnący z Bydgoszczy w kierunku Osielska).
Remont wiaduktu na Armii Krajowej w Bydgoszczy
W przetargu na modernizację ważnej konstrukcji oferty złożyły dwa podmioty - informuje ratusz. Najkorzystniejszą była propozycja konsorcjum stworzonego przez spółkę Want. Wyceniło ono wartość prac na 20 mln zł i zaoferowało długą – 15-letnią gwarancję na zabezpieczenie przed korozją.
W pierwszej kolejności wykonawca przygotuje zmianę organizacji ruchu (ruch dwukierunkowy na obiekcie zachodnim - z Osielska w kierunku Bydgoszczy) a następnie rozbierze istniejącą konstrukcję. Równocześnie wprowadzi poprawki do projektu. Główne prace budowlane w sprzyjających okolicznościach zajmą pół roku.
ZOBACZ:
Wielka przebudowa węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. ...
Stary wiadukt nie spełnia norm
Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej oddano do użytku w 1984 roku. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych (Bydgoszcz – Kutno oraz biegnącej równolegle na tym odcinku magistrali węglowej.
Na obiekcie wschodnim, którego modernizacja rozpocznie się w tym roku znajdą się dwa pasy ruchu jezdni jednokierunkowej, chodnik i droga dla rowerów. Obiekt jest obecnie w złym stanie technicznym i nie spełnia już norm stawianych obiektom na ważnych drogach o dużym natężeniu ruchu. W poprzednich latach przygotowana została dokumentacja projektowa. W związku z propozycjami środowisk rowerowych zakładających, że obiekt może też ułatwić dojazd do terenów Lasu Gdańskiego jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych do projektu wprowadzone zostaną korekty pozwalające na wytyczenie dojść pieszych i rowerowych do obiektu. Zakłada się również przebudowę przejść wraz z budową przejazdów rowerowych na wysokości ul. Czerkaskiej oraz wyprowadzenie ruchu pieszych i rowerzystów na drogę przeciwpożarową w Lesie Gdańskim (dawny trakt do Czarnówka).
Konstrukcja nośna wiaduktu wykonana zostanie w postaci łuków z rur stalowych giętych z rurowymi stężeniami oraz przęsło w postaci stalowej płyty ortotropowej. Szczegółowe rozwiązania technologiczne określone zostaną jeszcze na etapie optymalizacji projektu. Przy realizacji zadania planowane jest pozyskanie dofinansowania ze środków rezerwy subwencji ogólnej - Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.
Wiadukt w liczbach:
- Długość wiaduktu: 75m
- Koszt inwestycji – 20,44 mln zł
- Gwarancja na korozję – 15 lat
Mosty i wiadukty w Bydgoszczy. Tak je budowano. Zobacz archi...
