Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej oddano do użytku w 1984 roku. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych (Bydgoszcz – Kutno oraz biegnącej równolegle na tym odcinku magistrali węglowej). Na obiekcie wschodnim znajdują się dwa pasy ruchu jezdni jednokierunkowej, pas awaryjny i ciąg pieszo-rowerowy. Obiekt jest w złym stanie technicznym i nie spełnia już norm stawianych obiektom na ważnych drogach o dużym natężeniu ruchu.
W tym roku rozpocznie się modernizacja. W budżecie miasta zarezerwowano na ten cel 18 mln zł. W poprzednich latach przygotowana została dokumentacja projektowa. W związku z propozycjami środowisk rowerowych zakładających, że obiekt może też ułatwić dojazd do terenów Lasu Gdańskiego jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych do projektu wprowadzone zostaną korekty pozwalające na wytyczenie dojść pieszych i rowerowych do obiektu.
Zakłada się również przebudowę przejść wraz z budową przejazdów rowerowych na wysokości ul. Czerkaskiej oraz wyprowadzenie ruchu pieszych i rowerzystów na drogę przeciwpożarową w Lesie Gdańskim (dawny trakt do Czarnówka).
Nowy obiekt ma być wiaduktem jednoprzęsłowym z łukami nośnymi. Szczegółowe rozwiązania technologiczne określone zostaną jeszcze na etapie optymalizacji projektu. Przy realizacji zadania planowane jest pozyskanie dofinansowania ze środków rezerwy subwencji ogólnej - Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.
Przetarg na prace budowlane zostanie ogłoszony wiosną - informuje UM Bydgoszczy. W zakres zadania wchodzić będą optymalizacja dokumentacji, rozbiórka obiektu i budowie nowego. Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót, wiadukt przejezdny powinien być do końca roku.