W jaki sposób Miasto Bydgoszcz wspiera alternatywny transport? Pytamy Łukasza Krupę

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
Łukasz Krupa, dyrektor Biura Promocji UM Bydgoszczy opowiada o działaniach miasta w kwestii zrównoważonego transportu.
Łukasz Krupa, dyrektor Biura Promocji UM Bydgoszczy opowiada o działaniach miasta w kwestii zrównoważonego transportu. Marta Mikołajska
Ograniczony ruch w centrum, budowa dróg rowerowych, parkingi typu Park&Ride ("parkuj i jedź" - dop. aut.) to przede wszystkim działania wspierające. Jaki jest najważniejszy sekret zmiany? O działania miasta w kwestii zrównoważonego transportu zapytaliśmy Łukasza Krupę, dyrektora Biura Promocji Urzędu Miasta Bydgoszcz.

Dziś w Bydgoszczy rozpoczynamy odchody Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. W jaki sposób miasto działa, by ten transport zrównoważyć długofalowo?

Jednym z ostatnich ważnych działań było ograniczenie ruchu kołowego w ścisłym centrum miasta. Dzięki tej zmianie Stary Rynek stał się miejscem zabaw, spędzania wolnego czasu - bez obaw o bezpieczeństwo. Z drugiej strony, przy każdej inwestycji drogowej jednym z planowanych elementów jest budowa infrastruktury rowerowej, czego przykładem jest ulica Grunwaldzka.

A jakie działania podejmuje Miasto w kwestii aktywizacji społeczeństwa pod tym względem?

Propagujemy aktywny tryb życia - choćby przez organizację rywalizacji o Puchar Rowerowej Stolicy Polski, która – jak pokazuje druga edycja – doskonale zdała egzamin. Zależy nam, żeby rower stawał się coraz bardziej popularnym środkiem alternatywnego do samochodu transportu. Współpracujemy z licznymi stowarzyszeniami, które na szeroką skalę promują tego typu działania. Myślę jednak, że zmiana, którą już wyraźnie widać, związana jest w dużej mierze ze zmianą mentalności. Widzimy, że ludzie coraz chętniej zostawiają samochody, zamieniając je na alternatywne środki transportu. Taki trend obserwujemy w całej Europie, w kraju, a Bydgoszcz, jako duże miasto, te przyzwyczajenia przejmuje. To naturalny proces, który miasto wspiera.

Jednym z ostatnich trendów są też parkingi typu Park&Ride i Park&Go. Jeden z pięciu zapowiadanych, który ma pomieścić około 500 aut, już niebawem powstanie przy ul. Grudziądzkiej. W jakiej perspektywie czasowej?

Inwestycja rozpocznie się jeszcze w tym roku i zakończy się prawdopodobnie około roku od symbolicznego „wbicia łopaty”.

Testy na Covid tańsze za granicą

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
ACR

"przy każdej inwestycji drogowej jednym z planowanych elementów jest budowa infrastruktury rowerowej" - i to właśnie pokazuje podejście do transportu rowerowego: okazjonalnie. I powstają wtedy skrawki ścieżek rowerowych, które nie tworzą spójnej trasy do przemieszczania się z jednej dzielnicy do drugiej. Każdemu, kto jeździ rowerem nie trzeba tego mówić. Jak by takim samym trybem powstawały nowe drogi, to byśmy musieli co kawałek przepychac samochody...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3