W dzień kurtka, w nocy śpiwór! W Bydgoszczy startuje kolejna odsłona akcji „Ciepłe serce”

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
W ubiegłym roku w Bydgoszczy i regionie kurtko-śpiwory trafiły do 153 osób ubogich i bezdomnych.
W ubiegłym roku w Bydgoszczy i regionie kurtko-śpiwory trafiły do 153 osób ubogich i bezdomnych. Tomasz Czachorowski/Archiwum
Ruszyła druga edycja wyjątkowej kampanii społecznej „Ciepłe Serce” - kurtko-śpiwory dla ubogich i bezdomnych. W tym roku do potrzebujących w Bydgoszczy może trafić ich nawet 550. Wszystko w rękach darczyńców.

Zobacz wideo: Jarmark O! Choinka - Ratujemy Święta w Bydgoszczy.

W Polsce ponad 30 tys. osób żyje na ulicy, a zagrożonych zimnem i hipotermią jest znacznie więcej. Niestety, każdego roku z wychłodzenia umiera prawie 100 osób! Właśnie po to, by pomóc bezdomnym i ubogim w tym trudnym dla nich czasie, powstał projekt „Ciepłe Serce” - kurtko-śpiwory dla ubogich i bezdomnych, którego organizatorem jest Fundacja Skarbowości im. Jana Pawła w Bydgoszczy. - Realizujemy go we współpracy partnerskiej z bydgoską firmą Volcano, polską marką odzieżową, która uszyła 900 kurtko-śpiworów chroniących przed hipotermią i wychłodzeniem - mówi Magdalena Dworska, dyrektor ds. fundraisingu w fundacji.

Do kogo trafią kurtko-śpiwory? Wszystko zależy od darczyńców

Podczas ubiegłorocznej pierwszej edycji kampanii, dzięki wrażliwości i hojności darczyńców, rozdano w Bydgoszczy i regionie - 153 kurtko-śpiwory, w całym kraju 350. Ponad 150 z nich ufundowali sami pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. W Bydgoszczy w zbiórkę pieniędzy na ich zakup włączyły się np. parafie pw. Bożego Ciała, czy pw. Św. Antoniego z Padwy, klub Basket 25, ale też bydgoski ratusz. W tym ostatnim przypadku środki na ten cel zbierały, m.in. spółki miejskie i szkoły, w tym Zespół Szkół nr 19, II Liceum Ogólnokształcące, czy SP nr 31. Kurtko-śpiwory przekazano, m.in. Straży Miejskiej, Komendzie Miejskiej Policji, czy siostrom albertynkom ze Zgromadzenia św. Brata Alberta w Bydgoszczy. To właśnie za ich pośrednictwem trafiły do ubogich i bezdomnych.

W tym roku z uwagi na pandemię ta kampania ma podwójny wymiar. Z jednej strony, wspieramy osoby ubogie i bezdomne, z drugiej - pomagamy bydgoskiej firmie przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem - mówi Magdalena Dworska.

- Pozostało nam jeszcze 550 kurtko-śpiworów. Czy trafią do potrzebujących w tym roku? To zależy wyłącznie od darczyńców - mówi Magdalena Dworska. - Wartość rynkowa jednego kurtko-śpiworu to aż 1300 zł, ale dzięki ogromnym staraniom firmy Volcano w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu koszt kurtko-śpiworu wraz z kosztami przesyłki to jedynie 200 zł. Darczyńcy mogą wskazać instytucję za pośrednictwem, której ufundowane kurtko-śpiwory trafią do potrzebujących.

Kurtko-śpiwory ratują życie

Kurtko-śpiwory mają wielką moc, bo mogą uratować ludzkie życie.

- Są zaprojektowane i uszyte z dobrych materiałów, pokryte warstwą przeciwgrzybiczą chroniącą przed pleśnią, zawierają elementy odblaskowe - mówi Magdalena Dworska. - Kurtka jest wiatroszczelna i wodoszczelna i może pełnić funkcję śpiwora. Wszystko za sprawą doczepianej dolnej części, którą można odpiąć i schować do specjalnego worka. Dodatkowo w komplecie załączony jest ciepły komin z polaru, a rękawy kurtki zakończone są ciepłymi rękawicami. Wszystko to gwarantuje doskonałe zabezpieczenie przed trudnymi warunkami pogodowymi i chroni potrzebujących przed hipotermią i wychłodzeniem organizmu, które może doprowadzić do śmierci.

Fundacja zachęca do włączenia się w tę wyjątkową kampanię społeczną.

- W tym roku z uwagi na pandemię ma ona podwójny wymiar - zaznacza Magdalena Dworska. - Z jednej strony, wspiera osoby ubogie i dotknięte kryzysem bezdomności, z drugiej - może pomóc bydgoskiej firmie Volcano przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem. W akcję może włączyć się każdy. Zbiórka pieniędzy trwa na stronie: https://ciepleserce.fundacjaskarbowosci.pl/

Fundacja Skarbowości im. Jana Pawła II organizuje też III Mikołajkowy Koncert Dobroczynny „Gramy od serca! Krzysztof Filasiński i Przyjaciele!”. Tym razem, z powodu pandemii, odbędzie się on online. Transmisję zaplanowano na Facebookowym profilu fundacji 12 grudnia o godz. 18. Bilety/cegiełki (35 zł) już można kupować. Środki zebrane z ich sprzedaży przeznaczone zostaną na zakup pulsoksymetrów dla ciężko chorych podopiecznych fundacji oraz na wsparcie artystów - muzyków.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie