Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy dostał wsparcie od Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu na utworzenie trzech inkubatorów przedsiębiorczości. Kolejne powinny powstać w najbliższym czasie.
[break]
W Bydgoszczy mają funkcjonować dwie takie instytucje. Pierwszy inkubator zlokalizowany w zabytkowym budynku przy ul. Gimnazjalnej 2 rozpocznie swoją działalność w drugiej połowie 2015 roku. Kolejny zostanie utworzony na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Następne zostaną zbudowane w: Toruniu, Włocławku, Grudziądzu i Inowrocławiu.
Wczoraj plac budowy w Bydgoszczy wizytował marszałek województwa. - Jesteśmy w miejscu, w którym powstaje inkubator przedsiębiorczości. Oprócz standardowej działalności, w inkubatorze znajdą się różne instytucje z otoczenia biznesu. Jako samorząd województwa jesteśmy ich właścicielami. Będą one odgrywały bardzo istotną rolę we wdrażaniu nowych projektów finansowanych z funduszy unijnych w latach 2014-2020 - stwierdził marszałek Piotr Całbecki. Podkreślił, że chciałby, aby inkubator ułatwiał przedsiębiorcom skorzystanie z unijnych pieniędzy.
- Cieszę się, bo wiem, że harmonogram prac jest realizowany zgodnie z założeniami. W lipcu powinniśmy już udostępnić obiekt. Rozpoczynamy nowy rodzaj działalności i wierzę, że będzie on przydatny absolwentom bydgoskich uczelni, w tym prywatnych - powiedział marszałek.
Na potrzeby regionalnego inkubatora zaadaptowany zostanie zabytkowy, poszpitalny budynek przy ul. Gimnazjalnej 2 (willa dra Jana Króla, w latach 1939-45 znajdował się tu szpital dla kobiet). Jak zapowiadają inwestorzy wartościowe elementy (m.in. posadzka oraz ogrodowa fontanna) zostaną zachowane. Natomiast zabytkowa winda towarowa zostanie zdemontowana, zakonserwowana i umieszczona w specjalnej gablocie.
***
Inkubatory przedsiębiorczości dają możliwość rozwoju firmom, które na początku swojej działalności nie byłyby w stanie funkcjonować bez wsparcia finansowego, technicznego i doradczego ze strony inkubatora. Początkujący przedsiębiorcy mogą w nich między innymi: uzyskać informacje o administracyjno-prawnych aspektach prowadzenia działalności gospodarczej, korzystać ze specjalnie przygotowanej powierzchni biurowej, infrastruktury oraz wyposażenia, brać udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach, otrzymać doradztwo i pomoc w ubieganiu się
o wsparcie finansowe.
