Jak informuje UOKiK na swojej stronie internetowej, postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w grudniu 2015 r.
UOKiK kontra Vectra. Urząd dokładnie obejrzał reklamy
Od września do grudnia 2015 r. Vectra prowadziła kampanię reklamową Wszystko za 10 zł. Kampania była dość szeroka i wielu z was pewnie ją dobrze pamięta. Wielu też skusiło się na podpisanie wówczas umowy...
"Przykładem może być 30-sekundowa reklama radiowa. Na początku aktor powtarza kilkanaście razy „10 złotych”. Następnie lektor mówi: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń" - czytamy na stronie UOKiK.
Polecamy:

Poczytali dzieciom
Vectra za 10 zł? UOKiK: To mogło wprowadzać w błąd
UOKiK przeprowadził dochodzenie i wykazał, że spółka nie informowała, że cena obowiązywać będzie jedynie przez 2 lub 3 miesiące. Tymczasem tego typu umowy z kablówkami - w tym z Vectrą - zazwyczaj podpisywane są na dłuższy okres.
– Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje – mówi prezes UOKiK Marek Niechciał.
Wielkiej kary jednak nie będzie. Zyskać mogą natomiast klienci Vectry...
W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł.
Jak Vectra zrekompensuje to abonentom?
- Obecni klienci – będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru – zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.
- Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.
- Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.
Vectra złoży sprawozdanie
Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.
Zobacz również:
Piękne sportsmenki z bydgoskich klubów [ZDJĘCIA]
Zobacz również:
Jaki prezent na Walentynki wybrać? Podpowiadamy!
Prezent na Walentynki dla niego [TOP 10]
Walentynkowe życzenia, walentynkowe wierszyki i SMSy
Polub "Express" na Facebooku
