Spis treści
Używany Hyundai i20 III. Nadwozie/wnętrze
Poprzednie generacje modeli i20 (oraz innych modeli tej marki) niemal kompletnie nie wyróżniały się z tłumu. Poprzedni model i20 niemal całkowicie wtapiał się w tłum, ale nowa generacja, w odpowiedniej konfiguracji, z pewnością zwróci uwagę wielu zaciekawionych kierowców i przechodniów. Zresztą większość nowych modeli marki Hyundai rzuca się w oczy. Nie jest tak awangardowo jak w elektrycznych Ioniq 5 i 6, ale naprawdę – ten mały i20 wygląda świetnie. Mamy mnóstwo ostrych, dynamicznych linii, agresywnie narysowane światła, dużą, lakierowaną na czarno osłonę chłodnicy, sportowe akcenty (szczególnie w wersji N Line), ładne wzory aluminiowych felg i sporo ciekawych akcentów stylistycznych. Trochę szkoda, że producent musiał w kilku miejscach ciąć koszty, bowiem z tyłu, gdyby zamiast odblasków zastosować listwę LED, byłoby fantastycznie!

Również we wnętrzu nie ma na co narzekać i pomijając raczej tanie, twarde materiały, projekt, wykonanie i spasowanie zasługuje na bardzo wysokie noty. Jest spory ekran systemu info-rozrywki, który wystaje ponad obrys deski rozdzielczej, ale ramka jest ładnie wyprofilowana i wpisana w stylistykę. Niżej zastosowano prosty, ale nowocześnie wyglądający panel klimatyzacji oraz tradycyjną konsolę środkową z ładnym, klasycznym lewarkiem skrzyni biegów i kilkoma przyciskami funkcyjnymi. Świetnie wygląda panel biegnący przez całą szerokość kokpitu, który skrywa w sobie nawiewy. Wygląda to dość futurystycznie i nadaje wnętrzu nowoczesnego charakteru. Fotele są obszerne, nieźle trzymają na boki i mają szeroki zakres regulacji. Na kanapie jest raczej ciasno, ale nie jest to powód do narzekań w tym segmencie. Na plus należy zaliczyć niewysoki tunel środkowy oraz dostęp do portu USB z tyłu. Bagażnik również nie posiada zbyt wielu udogodnień, ale ma przyzwoitą pojemność – od 352 do 1165 litrów.
Używany Hyundai i20 III. Silniki/układ napędowy
Oferta silnikowa nie jest zbyt obszerna, ale rozstrzał mocy jest naprawdę imponujący. Podstawą jest silnik 1.2 MPI o mocy 84 KM i momencie obrotowym 118 Nm, który zapewnia podstawową dynamikę i niezłą ekonomię spalania – średnio około 5,6 l/100 km. Alternatywą jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 100 KM, również w wersji z instalacją miękkiej hybrydy 48V. Moc 100 KM i moment obrotowy 172 Nm dość nieźle radzą sobie z tym małym autem, oferując przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 188 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 5,4 l/100 km. Po drugiej stronie skali mamy model i20 N, czyli piekielnie szybkie małe auto dla bardzo wymagających kierowców. Pod maską pracuje silnik 1.6 T-GDI o mocy aż 204 KM i momencie obrotowym 275 Nm. W tym przypadku moc przekłada się na świetne osiągi – od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i prędkość maksymalna aż 230 km/h. Spalanie również nie jest złe i wynosi około 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym.

Używany Hyundai i20 III. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Popularne usterki? Hyundai i20 to w zasadzie nowe auto, które nie doczekało się żadnych niepokojących historii czy problemów. Bazowy silnik jest dość słaby, choć odporny na eksploatację i nadający się do instalacji LPG. Warto zatem dokładnie sprawdzić działanie instalacji, jej wykonanie i czy wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką. Materiały we wnętrzu są dość twarde, ale odporne, więc wystrzegajmy się mocno wyeksploatowanych i zniszczonych sztuk.
W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 70 ogłoszeń dotyczących Hyundaia i20 III. Przykładowo model z 2021 roku z silnikiem 1.2 MPI i przebiegiem 45 000 kilometrów to koszt około 55 000 złotych. Za około 120 000 złotych kupimy model z tego samego roku, ale w odmianie N Performance i z przebiegiem 15 000 kilometrów.
Używany Hyundai i20 III. Podsumowanie
Hyundai i20 III to wciąż świeże auto, które co prawda niedawno przeszło lifting, ale kupując nawet model z pierwszego roku produkcji mamy gwarancję, że dostaniemy nowoczesne, świetnie wyposażone, dobrze prowadzące się i oszczędne auto.

Używany Hyundai i20 III zalety:
- świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia (np. N Line);
- bardzo dobrze wykonane i zaprojektowane wnętrze;
- auto, które bardzo dobrze trzyma wartość (choć cena zakupu jest przez to wysoka);
- oszczędne, choć nieszczególnie dynamiczne silniki bazowe;
- fantastyczna, choć droga odmiana N Performance.
Używany Hyundai i20 III wady:
- bazowy silnik 1.2 MPI jest trochę zbyt ospały;
- wnętrze jest ciekawe, ale bardzo plastikowe;
- mimo wszystko – skromny wybór jednostek napędowych.
Używany Hyundai i20 III opinie
Krystian z Kwidzynia
Hyundai i20 III jest naprawdę imponujący! Jego nowoczesny design przyciąga uwagę na drodze, a także oferuje komfortowe wnętrze z wygodnymi siedzeniami i intuicyjnym układem deski rozdzielczej. Silnik jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie z codzienną jazdą miejską, a zarazem oszczędny w zużyciu paliwa. Dodatkowo, system multimedialny jest łatwy w obsłudze, a systemy bezpieczeństwa zapewniają spokój podczas jazdy. Ogólnie rzecz biorąc, Hyundai i20 III jest świetnym wyborem dla tych, którzy szukają solidnego i stylowego samochodu kompaktowego.Paweł z Mławy
Mam mieszane uczucia co do Hyundaia i20 III. Z jednej strony, jest to niewątpliwie samochód, który oferuje wiele za swoją cenę. Jest przestronny, wyposażony w wiele nowoczesnych funkcji i ma dobre osiągi na drodze. Jednakże, nie jestem zadowolony z jakości materiałów użytych we wnętrzu. Wydają się one tanie i niezbyt solidne. Ponadto, niektóre elementy wykończenia mogłyby być lepiej spasowane. Jeśli masz ograniczony budżet i szukasz samochodu z dobrym stosunkiem jakości do ceny, i20 III może być dla Ciebie, ale jeśli oczekujesz wysokiej jakości wykończenia i luksusowego wnętrza, lepiej poszukać innych opcji.Patryk z Sopotu
Hyundai i20 III to świetny samochód dla osób szukających kompaktowego auta z dużą ilością miejsca. Jego wnętrze jest wygodne, a tylna kanapa oferuje wystarczającą przestrzeń dla pasażerów. Pod względem osiągów, samochód jest wystarczająco szybki i sprawnie radzi sobie w mieście. Jest również oszczędny w zużyciu paliwa, co jest ogromnym plusem. System multimedialny jest intuicyjny i łatwy w obsłudze, a systemy bezpieczeństwa dają poczucie pewności na drodze. Ogólnie rzecz biorąc, jestem bardzo zadowolony z Hyundaia i20 III i polecam go innym, którzy szukają niezawodnego i przestronnego samochodu kompaktowego.
Wybrane jednostki napędowe w Hyundai i20 III:
Silnik | Pojemność silnika/baterii | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Średnie zużycie paliwa | Emisja CO2 |
1.2 MPI | 1197 ccm | 84 KM | 118 Nm | 173 km/h | 13,1 s | 5,6 l/100km | 127 g/km |
1.0 T-GDI 48V | 998 ccm | 100 KM | 172 Nm | 188 km/h | 10,4 s | 5,4 l/100km | 123 g/km |
1.6 T-GDI (N Performance) | 1598 ccm | 204 KM | 275 Nm | 230 km/h | 6,2 s | 7,2 l/100km | 155 g/km |
