Od popołudnia 17 stycznia br. pojazdy o masie powyżej 10 ton (z wyjątkiem autobusów komunikacji miejskiej) nie mogą wjeżdżać na most i muszą kierować się na objazdy.
Za łamanie przepisów grożą konsekwencje!
Drogowcy zapowiadają, że jeśli zauważą, że kierowcy TIR-ów nie stosują się do ograniczeń i zmian w ruchu, będą zmuszeni skierować sprawę do odpowiednich służb w celu egzekwowania nowego oznakowania (policja, Inspektorat Transportu Drogowego).
Zdjęcia z montażu ograniczników:
Trzeba liczyć się z utrudnieniami w ruchu!
"W Bydgoszczy mamy ponad 100 obiektów inżynierskich. Nieodzownym elementem są ich okresowe remonty i naprawy. Na bieżąco prowadzimy prace utrzymaniowe oraz inwestujemy w budowę kolejnych, zupełnie nowych przepraw mostowych" - informuje ZDMiKP w Bydgoszczy. "Nasze działania mają na celu zachowanie ciągłości ruchu, a przede wszystkich bezpieczeństwo użytkowników dróg. Dzięki systematycznym przeglądom jesteśmy na bieżąco z planem napraw kolejnych obiektów".
Aby bezpiecznie przeprowadzić prace i zmniejszyć drgania, zaplanowano wprowadzenie ograniczeń w ruchu na samym moście Pomorskim
.
- Będą one polegały na ograniczeniu prędkości dla tramwajów do 10 km/h (na samym obiekcie) oraz zmniejszeniu prędkości dla samochodów o masie całkowitej do 10 ton do 20 km/h.
- Pojazdy o masie powyżej 10 ton (z wyjątkiem autobusów komunikacji miejskiej) nie będą mogły wjechać na most i będą kierowane na sąsiednie przeprawy mostowe.
Przyczyną zmian jest konieczność dokładnego zdiagnozowania zarysowania jednej z 5 belek nośnych tego mostu, która może świadczyć o wyeksploatowaniu danego elementu obiektu mostowego.
Aby zdiagnozować przyczyny tego zarysowania i dokładnie sprawdzić elementy wysłużonego obiektu, poprosiliśmy w tej sprawie o konsultację merytoryczną prof. Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej.
Nasza współpraca z tak wybitnymi naukowcami, zawsze gwarantuje odpowiedni poziom prac utrzymaniowych na obiektach mostowych.
Doraźna naprawa mostu Pomorskiego
Zgodnie z wstępna oceną Profesora należy zaprojektować i wykonać doraźną naprawę umożliwiającą dalszą eksploatację tego już blisko 60-letniego obiektu. W międzyczasie opracowany zostanie plan dalszego postępowania, w tym monitorowania i analizę możliwości jak najszybszego przywrócenia mostu do pełnej sprawności. Przedmiotowe prace będą prawdopodobnie prowadzone tylko pod obiektem i nie będę dodatkowo utrudniać ruchu pojazdów, pieszych i rowerzystów na samym moście.
