- W minionym roku jezdnia na moście została uszkodzona, najprawdopodobniej w wyniku przejazdu przez konstrukcję kolejnego przeciążonego samochodu ciężarowego - informuje ZDMiKP. - Doszło do poważnego wykruszenia nawierzchni. Uszkodzenie było na tyle poważne, że przeprawę byliśmy zmuszeni zamknąć na kilka dni. Następnie przeprowadziliśmy szczegółowe badania całej konstrukcji.
Następnie specjalistyczna firma z Bydgoszczy przeprowadziła naprawę. - Po dokonaniu naprawy, konstrukcję dopuściliśmy do ruchu, ale przez specjalne oznakowanie i zawężenie wjazdu na most, wyeliminowaliśmy przejazd po nim samochodów ciężarowych. Od tego momentu przeprawa nad Kanałem Bydgoskim w ciągu ulicy Mińskiej przenosi jedynie ruch aut osobowych - pisze ZDMiKP.
Kolejna decyzja dotyczyła przebudowy konstrukcji z jednoczesnym zwiększeniem jej nośności. W ramach inwestycji zaplanowano wybudowanie nowej płyty pomostu wraz z odwodnieniem oraz remont chodników. Prace od chwili rozpoczęcia robót potrwają około 9 miesięcy. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie tych robót.
Warto wiedzieć:
Kratownicowa konstrukcja mostu pochodzi z początku XX wieku. Wówczas wykorzystywana była na linii kolejowej w kierunku Piły. W 1973 roku most kolejowy zastąpiono nowym obiektem ze względu na brak możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej. W latach 1982-83 zdecydowano się na jego ponowne wykorzystanie dla ruchu drogowego i osadzono na przedłużeniu ul. Mińskiej.
Długość konstrukcji – ok. 55 m
Szerokość mostu – ok. 13 m
Wysokość konstrukcji – ok. 7 m
[Szerokość jezdni – 6 m