Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Nakielska: za duży ruch i brawura kierowców. Remont za dwa lata

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Żeby przejść przez pasy dla pieszych na tym odcinku Nakielskiej trzeba mieć nie lada odwagę i spostrzegawczość.
Żeby przejść przez pasy dla pieszych na tym odcinku Nakielskiej trzeba mieć nie lada odwagę i spostrzegawczość. Dariusz Bloch
Ciemne latarnie przy przejściach, za duży ruch i brawura kierowców - to podobno główne przyczyny wypadków na Nakielskiej w Bydgoszczy. Drogowcy nic już dla bezpieczeństwa zrobić tu nie mogą, a remont i rozbudowa tej arterii szykuje się dopiero za... dwa lata!

Na ulicy Nakielskiej w ostatnim czasie doszło do dwóch śmiertelnych potrąceń pieszych. Oba zdarzyły się na przejściach... Jeden z pieszych zginął, kiedy wyszedł zza przepuszczającego go na pasach samochodu - wpadł pod rozpędzone renault, którego kierowca - jak nakazują przepisy - ma obowiązek się w takiej sytuacji zatrzymać.

Do drugiej tragedii doszło niedawno - pieszego potrąciła skoda z czeskimi rejestracjami. Kierowca odjechał z miejsca wypadku, ale potem sam zgłosił się na policję. Na miejscu tej ostatniej tragedii mieszkańcy zaczęli spontanicznie stawiać zapalone znicze...

Sygnalizacji nie będzie
- Największym problemem ulicy Nakielskiej są przejścia dla pieszych, które są po zmroku całkowicie niewidoczne - to nie jest wina braku oznakowania, ale tego, że uliczne latarnie bardzo często się na ich wysokości nie palą - opowiada nam jeden z taksówkarzy. - Tak jest też na przykład przed wiaduktem, kiedy jedziemy w kierunku miasta. Jest tam oczywiście przejście oznakowane, ale pieszego, który zamierza na nie wejść, zasłania słup i latarnia. Tak jest właśnie w wielu miejscach - a kierowcy lekceważą ograniczenie prędkości i możliwość tego, że człowiek wejdzie im pod koła...

- Dotąd dla poprawy bezpieczeństwa na Nakielskiej zrobiliśmy praktycznie wszystko, co się dało, i nie widzę możliwości podjęcia innych działań - przyznaje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Przypominam, że jednym z najważniejszych naszych posunięć, było poprawienie oznakowania oraz wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40 kilometrów na godzinę.

Co z tego skoro kontrole radarowe należą już do przeszłości... O zainstalowaniu sygnalizacji świetlnej na przejściu na wysokości Chłopickiego na razie nie ma mowy.

Zobacz zdjęcia:

Do wypadku doszło w Bydgoszczy na ulicy Nakielskiej, pomiędzy Wiosenną i Pijarów w środę około godziny 20.

Groźny wypadek na ul. Nakielskiej

Z innych nowinek technicznych trzeba zauważyć pasy pomalowane trudnościeralną farbą, pomarańczowe palące się oznaczenia przejść oraz ostatni wynalazek drogowców - specjalne jasne diody LED w nawierzchni przed zebrami. Po zmroku mają dodatkowo zwracać uwagę kierowców na dany odcinek jezdni.

Przeczytaj także: Samochód potrącił pieszego na ulicy Nakielskiej

3 miliony, ale... na jezdnię
Na razie inne prace przy Nakielskiej efektu nie dają. Nie robią na urzędnikach wrażenia protesty i petycje mieszkańców. Na Facebooku powstał nawet niedawno profil poświęcony bezpieczeństwu i konieczności modernizacji tej arterii.
Drogowcy zasłaniają się tym, co przez cztery ostatnie lata na tej ulicy zrobili dla... poprawienia jakości przejazdu samochodów. - Wyremontowano odcinki od ronda Grunwaldzkiego do Wrocławskiej, od Czerwonego Krzyża do Bronikowskiego i Łochowskiej - przypomina rzecznik ZDMiKP. - Poza tym przebudowany został krótki odcinek pomiędzy ulicami Widok i Wiosenną. Na poprawę stanu nawierzchni jezdni oraz części chodników miasto przeznaczyło blisko 3 mln zł.

Nowe rondo
W kolei w przyszłym roku na skrzyżowaniu  Nakielskiej, Łochowskiej, Agatowej, Sicieńskiej  oraz Lisiej rozpocznie się budowa  ronda. Poprawi ono nie tylko bezpieczeństwo. Inwestycja ta będzie połączona z budową dróg rowerowych wokół tego skrzyżowania oraz wzdłuż  ul. Łochowskiej. Nowa droga dla rowerów będzie prowadzić do Białych Błot.

Będzie buspas?
Poza tym ogłoszono przetarg koncepcję projektową związaną z przebudową odcinka od wiaduktu kolejowego do Łochowskiej.  Na odcinku tym ze względu na brak dodatkowych pasów ruchu do skręcania oraz sygnalizacje świetlne funkcjonujące poza systemem ITS płynność ruchu jest najbardziej ograniczona. Poza tym brakuje bezpiecznej infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.

- Przeanalizujemy także możliwość wytyczenia buspasa w kierunku centrum - nie ukrywa Krzysztof Kosiedowski.
Częścią koncepcji ma być program funkcjonalno-użytkowy oraz decyzja środowiskowa.  Na etapie prac nad koncepcją odbędą się konsultacje z mieszkańcami.

Prace budowlane  będą mogły rozpocząć się niestety dopiero po zakończeniu przebudowy ul. Grunwaldzkiej. Dzięki takiemu harmonogramowi roboty na najważniejszych trasach wylotowych w kierunku zachodnim - Grunwaldzka i węzły na trasie S5 - nie będą się toczyć jednocześnie. Koszt inwestycji na Nakielskiej szacuje się na ok. 40 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!