Wykonawca zabezpieczenia starego mostu kolejowego nad ulicą Grunwaldzką pochwalił się już zakończeniem prac. Dlaczego więc kierowcy ciągle muszą korzystać z objazdu?
<!** Image 3 align=none alt="Image 204373" sub="Przejazd pod wiaduktem będzie możliwy pod koniec lutego Fot.: Tomasz Czachorowski">
Bydgoska firma Gotowski od dłuższego czasu pracowała nad przedłużeniem życia wiaduktu, który decyzją inspekcji nadzoru budowlanego został częściowo wyłączony z ruchu - jego stan był tak zły, że groził katastrofą budowlaną.
W listopadzie 2012 roku przejazd pod wiaduktem w stronę centrum miasta zamknięto. Po początkowym chaosie w tym miejscu kierowcy dość szybko poradzili sobie z nową organizacją ruchu i się do niej przyzwyczaili.
Swoje zrobiliśmy
- Projekt zabezpieczenia wiaduktu został opracowany przez naszą pracownię mostową - wyjaśnia dyrektor techniczny firmy Gotowski, Roman Michalczuk. - Prace polegały na montażu nowej konstrukcji podpierającej część wiaduktu. Stare dźwigary nie przenoszą już w praktyce obciążeń. Nowe kratowe konstrukcje podpierają część wiaduktu, na którym biegną trzy z sześciu torów. Konieczne było także przygotowanie stabilnych fundamentów. Do zabezpieczenia obiektu użyliśmy w sumie 100 ton konstrukcji stalowych. Zostały one pomalowane na kolor czerwony. Prace są już odebrane przez nadzór budowlany - czytamy na stronie internetowej firmy Gotowski.
Trzeba to zorganizować
Jeśli z tych zapowiedzi kierowcy wnioskują, że szybko pojadą po staremu są w błędzie. Inwestor bowiem - PKP - musi jeszcze wprowadzić nową organizację ruchu. Jest to konieczne, bo - mimo zabezpieczenia, a właściwie dzięki niemu - ruch odbywać się będzie mógł tylko jednym, wąskim pasem - przestrzeń ograniczają bowiem podtrzymujące wiadukt stalowe konstrukcje.
<!** reklama>
- Przejazd pod wiaduktem będzie możliwy pod koniec lutego - informuje Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
Zobacz:[
Utrudnienia na Grunwaldzkiej do końca lutego [zdjęcia]](http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=2361&NrSection=500&NrArticle=237406&IdTag=3790)
- Wykluczony będzie w tym miejscu także ruch większych ciężarówek - zapowiada Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.
- Jesteśmy jednak w trakcie procedury przetargowej, która wyłonić ma wykonawcę nowego wiaduktu - mówi Krzysztof Kosiedowski. - Na teraz trudno mi powiedzieć, kiedy wyłonimy zwycięzcę, firmy bowiem cały czas uzupełniają dokumentację przetargową i ustalają szczegóły swojej oferty.
Idzie nowe
Wiadomo jednak, że stary wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i prawdopodobnie zasypany lub zburzony. Odbudowany zostanie za to układ torowy, nastąpi też przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej i urządzenia energetyki kolejowej. Ponadto w ramach inwestycji układ drogowy zostanie przebudowany i dostosowany. Na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Kraszewskiego pojawi się sygnalizacja świetlna.