https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ubezpieczenia assistance są coraz popularniejsze w Polsce bo łatwo je kupić w sieci

AIP
Malgorzata Genca / Polska Press
Wartość polskiego rynku assistance - czyli dobrowolnych ubezpieczeń zapewniających pomoc serwisową, medyczną, podróżną czy prawną - może przekroczyć 500 mln EUR. Dynamikę wzrostu sektora napędza rozwój dystrybucji cyfrowej, która w naszym kraju rosie w tempie 30% rok do roku.

W nadchodzących miesiącach kanały online będą stanowiły kluczowy obszar kreowania przewag konkurencyjnych - oceniają eksperci AXA Partners.
Rewolucję cyfrową w ubezpieczeniach wymuszają przede wszystkim klienci. Możliwość kupienia polisy przez serwis www jest istotna dla przeszło co drugiego użytkownika (51,7%), a czterech na dziesięciu (40,7%) jako istotny kanał sprzedaży wskazuje aplikacje mobilne.

- Przyspieszająca digitalizacja wszystkich aspektów życia konsumentów pociąga za sobą zmianę ich postaw i potrzeb. Klienci wymagają dostępu do produktów i usług w czasie rzeczywistym - „tu i teraz”. Aby sprostać ich oczekiwaniom, ubezpieczyciele muszą adaptować nowe technologie w znacznie szerszym zakresie niż dotychczas. Rozwój platform cyfrowych, zarówno o charakterze B2C, jak i B2B w nadchodzących miesiącach będzie stanowił jeden ze strategicznych obszarów aktywności w sektorze ubezpieczeniowym - komentuje Tomáš Mrnka, Country Manager Poland AXA Partners CEE.
Trend ten jest coraz bardziej widoczny na rynku europejskim. Szacuje się, że obecnie już przeszło 50% ubezpieczeń online jest sprzedawanych za pośrednictwem platform-agregatorów, które łączą klientów z dostawcami polis, przygotowując profilowane oferty na podstawie zapytań użytkowników.

W tym roku nie składamy rocznego PIT w urzędzie, rozliczy nas skarbówka. A co zrobić jeśli chcemy skorzystać z ulg i odliczeń. Kliknij w ten tekst a dowiesz się wszystkiego!

Czynnikiem zwiększającym dynamikę rozwoju cyfrowych kanałów dystrybucji ubezpieczeń jest także możliwość silnego zaangażowania się w tym obszarze firm technologicznych.

Globalnie, blisko co trzeci klient (29,5%) deklaruje chęć kupna produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem Google, Amazon, Facebook czy Apple.

Trend ten jest również widoczny w Europe, w której odsetek osób gotowych kupić polisę od jednego z technologicznych gigantów wzrósł od 2015 r. z 9,2% do 20,9% w 2018 r.

- Szans na rozwój kanałów dystrybucji online polis assistance należy upatrywać również w zakresie współpracy ubezpieczycieli z cyfrowymi usługodawcami, szukającymi nowych możliwości budowania przewag konkurencyjnych poza obszarem ceny. Naturalnych sprzymierzeńców dla naszej branży można upatrywać wśród takich firm, jak Blablacar, Uber i Airbnb - podsumowuje Tomáš Mrnka, Country Manager w AXA Partners CEE.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katarzyna
Warunki assistance są bardzo różne zależnie od towarzystwa oraz wariantu. Zawsze więc warto sprawdzić warunki, by nie okazało się, że przepłacamy za usługi, których prawie na pewno nie będziemy potrzebować.
Katarzyna
ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl
M
Michał Nowak
Assistance nie tylko w AXA łatwo sprawdzisz i porównasz oferty w aplikacji Kupdirect z Google Play skanujesz kod z dowodu i w 5 sek masz porównanie składek
M
Michał
Assistance nie tylko w AXA łatwo sprawdzisz i porównasz oferty w aplikacji Kupdirect z Google Play skanujesz kod z dowodu i w 5 sek masz porównanie składek
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski