Blisko tysiąc metrów bieżących ulic
i chodników powstało w tym roku w Inowrocławiu. Gdzieniegdzie
roboty wciąż zresztą trwają. Wszystko to ma kosztować blisko 2
miliony złotych.
<!** Image 2 align=middle alt="Image 197576" >
- Inwestycje drogowe, a więc te
związane z budową, remontem czy modernizacją dróg i chodników są
przez nas sukcesywnie wykonywane. Staramy się tak rozplanować te
prace, by wydatki z miejskiej kasy zauważali nasi mieszkańcy
chodząc po nowych chodnikach i poruszając się po równych ulicach.
Tak jak w każdym mieście potrzeby w tym zakresie są duże, i jak
wszędzie, nie da się tych wszystkich zadań drogowych wykonać w
krótkim czasie – mówi prezydent Ryszard Brejza.
Plan budowy dróg i chodników wynika z
Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012-2015, uchwalonej przez
Radę Miejską.
<!** reklama>
- Inwestycje drogowe rozpisywane są na
poszczególne lata w zależności od wysokości środków
finansowych, którymi dysponować będzie budżet na cel inwestycyjny
w danym roku – mówi szefowa działu inwestycji Aleksandra
Dolińska-Hopcia.
Ulice budowane są zgodnie z przyjętym
programem kolejności budowy inwestycji drogowych i w trakcie
planowania ich realizacji brane są pod uwagę takie wskaźniki jak:
wiek ulicy, ilość mieszkańców oraz podmiotów gospodarczych na
danej ulicy, wartość inwestycji oraz ewentualny udział społecznego
komitetu.
Nowa nawierzchnia cieszy mieszkańców
ulic Gronowej, Morelowej (na zdjęciu: rowerem po niej jedzie szefowa
samorządu mieszkańców i radna Grażyna Dziubich), Zielonej czy
Powstańców Warszawy. Są też alejki w parku na osiedlu Piastowskim
czy z chodnik łączący ul. Wierzbińskiego z ul. Waszaka.
Budowane są kolejne odcinki ulic i
chodników m.in. od ul. Błażka do al. 800-lecia i fragment ul.
Lotniczej (od ul. Czamana do ul. Łuczaka). W planach są kolejne
inwestycje - ulice Przy Stadionie, ul. Chemiczna (fragment chodnika)
i w Szymborzu (fragment chodnika).