W związku z rozpoczęciem budowy przystanku wiedeńskiego przy placu Wolności (po stronie Akademii Muzycznej), przystanek tramwajowy przesunięto o ok. 100 metrów w kierunku Lasu Gdańskiego. Zmiany wprowadzono w połowie października, ale nie wszyscy kierowcy je zauważyli. Na profilu Święte Krowy Bydgoskie zamieszczono zdjęcia samochodów, które parkują na tymczasowym przystanku, choć jest ono wyraźnie odgrodzony.
– Codzienność, odkąd jest przystanek pod Manekinem, pracuje tam i po prostu czasem ręce opadają. Ludzie nie mogą wysiąść z tramwaju, bo drzwi się stykają z autami – przytacza relacje jednego z mieszkańców profil. Gdy sprawdzamy to w poniedziałek, na miejscu również stoją samochody, jedne zatrzymując się na chwilę, inne jakby na dłużej.
– Przez ostatni tydzień mieliśmy dwie interwencje w tym miejscu: jedna po zgłoszeniu mieszkańca i druga z inicjatywy własnej. W pierwszym przypadku, gdy straż przyjechała na ul. Gdańską, nie było tam żadnego auta. W drugim kierujący został ukarany mandatem karnym w wysokości 100 zł – informuje nas Arkadiusz Bereszyński, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Bydgoszczy. Z danych wynika, że sytuacja na tymczasowym przystanku... mogła się poprawić, bo tydzień wcześniej zanotowano tu 8 interwencji.
Pierwsze przystanki za chwilę gotowe
Niezależnie od zachowań kierowców, w obu lokalizacjach postępują roboty związane z budową przystanków wiedeńskich.
– Na przystankach wiedeńskich (N1 i S1) zlokalizowanych przy Placu Praw Kobiet prace zmierzają ku końcowi. Wykonano nawierzchnie związaną z budową peronów przystanków wiedeńskich. W czwartek (31 października) zamontowane zostaną nowe wiaty przystankowe. Po czym wprowadzona zostanie stała, docelowa organizacja ruchu. Roboty powinny zakończyć się w pierwszej połowy listopada br. – przekazuje „Expressowi Bydgoskiemu” Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
– Na przystanku N2 (przy Placu Wolności po stronie budynku Akademii Muzycznej) wykonane zostały roboty rozbiórkowe oraz przebudowa infrastruktury podziemnej. Wykonawca przystąpił do wykonywania warstw konstrukcyjnych. W następnej kolejności zaczną się prace związane z układaniem nawierzchni chodnika i peronu tramwajowego w kolejnym etapie nastąpi montaż wiaty przystankowej, montaż tablicy ITS oraz wykonanie docelowej, stałej organizacji ruchu. Wszystkie prace powinny zakończyć się zgodnie z umową do 15.12.2024 r. – wyjaśniają drogowcy.
– W przyszłym tygodniu tj. od 4.11.2024 Wykonawca wprowadzi tymczasową organizację ruchu związaną z przebudową ulicy pod przystanek wiedeński S2 ( przy ul. Gdańskiej 25) m.in. przystąpi do robót rozbiórkowych nawierzchni pod przyszły peron przystankowy i przełożenie infrastruktury podziemnej – informuje nas ZDMiKP.
Następnie ruszą prace związane m.in. z wykonaniem podbudowy, nawierzchni, montaż wiat i tablic ITS. Również w tym wypadku roboty zgodnie z umową mają zakończyć się 15 grudnia.
Prace gazowe się przedłużą
We wrześniu pisaliśmy o innych pracach prowadzonych w pobliżu, związanych z przebudową sieci gazowniczej przy skrzyżowaniu ulic Gdańskiej i Śniadeckich. Na samej jezdni nie ma już tam utrudnień, choć stan nawierzchni nie jest idealny. Zapytaliśmy drogowców o aktualny stan prac w tej okolicy.
– Na skrzyżowaniu ulic Śniadeckich i Gdańskiej zakończyły się główne prace gazownicze prowadzone w jezdni. Wykonawca prac odtworzył nawierzchnię tymczasowo w celu optymalizacji warunków ruchu we wskazanej lokalizacji (zmniejszenia utrudnień). Obecnie prace są jeszcze prowadzone poza jezdnią. Przed Wykonawcą pozostały jeszcze prace związane z czyszczeniem gazociągu oraz włączeniem wybudowanego gazociągu do sieci przez PSG – wyjaśnia ZDMiKP.
– Docelowe odtworzenie nawierzchni zostanie wykonane dopiero po zakończeniu wszystkich prac oraz sprawdzeniu sieci gazowej. Obecnie nawierzchnia ulicy została odtworzona tymczasowo – tłumaczą drogowcy.
– Wykonawca ma obecnie decyzję na prowadzenie prac do 5 listopada 2024 roku, jednak zastrzega, że prawdopodobne będzie musiał wystąpić o jej wydłużenie do ZDMiKP z uwagi na trudności realizacyjne oraz nieznany termin włączenia wykonywanej sieci do sieci gestora PSG. Prac nie prowadzi ZDMiKP w Bydgoszczy, jest to zadanie obce w pasie drogi publicznej – dodają.
