Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej umowę na budowę 585-metrowej trasy podpisał z firmą BRPD pod koniec 2022 roku. Na realizacji inwestycji przewidziano pół roku. W styczniu wykonawca przejął plac budowy, rozpoczynając m.in. prace geodezyjne.
Nawierzchnia ścieżki wykonana zostanie z betonu asfaltowego. Prace przy jezdniach mają ograniczyć się do wymiany krawężników wysokich na obniżone, w związku z lokalizacją przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi.
– Wkrótce dokończona zostanie budowa odcinka w rejonie wiaduktu, a następnie ułożona zostanie bitumiczna nawierzchnia. Zakończenie zadania planowane jest jeszcze przed wakacjami – zapowiada Urząd Miasta Bydgoszczy.
Do oświetlenia projektowanej infrastruktury pieszo-rowerowej posłuży oświetlenie zamontowane w ramach budowy trasy tramwajowej do Fordonu. Koszt inwestycji to pół miliona złotych. Zadanie zostało wybrane do realizacji przez mieszkańców w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski w 2020 roku. Docelowo trasa zostanie wydłużona do ronda Misji Pokojowych ONZ i połączy się z drogą rowerową przy ul. Akademickiej.
W ubiegłym roku w Bydgoszczy zakończono budowę ścieżki pieszo-rowerowej pomiędzy ulicą Palińskiego i rondem przy połączeniu ul. Andersa z ul. GOPR-u. Latem gotowa ma być droga w Starym Fordonie. Na odcinku pomiędzy ul. A. Frycza Modrzewskiego i wałem wiślanym ustawiane są obecnie ostatnie rzędy koszy gabionowych, które wypełniane są kruszywem. Wyznaczają one docelowy poziom ciągu pieszo-rowerowego. Planowane są również roboty przy budowie odwodnienia, oświetlenia i nawierzchniach.
W przyszłości infrastruktura rowerowa na fordońskich osiedlach ma łączyć się z ciągiem rowerowym projektowanym wzdłuż ul. Fordońskiej. W 2022 roku oddano do użytku przebudowane odcinki pomiędzy ulicami Kapliczną i Inflancką. Powstaje dokumentacja, która ma umożliwić kolejne inwestycje.
Zobacz wideo: Marcin Czyżniewski, prof. UMK, rzecznik prasowy uczelni mówi o rozbudowie szpitala
