
13. miejsce. Opel Corsa
Opel Corsa (od 78 400 złotych)
Wracamy do europejskich producentów wraz z Oplem Corsa, który dostępny jest w cenie od 78 400 złotych. Auto po dość głębokim liftingu prezentuje się nowocześnie i zadziornie, choć w bazowej wersji o nazwie – po prostu – Corsa, tej zadziorności jest raczej niewiele. Silnik 1.2 generuje 75 KM, które przekazywane są na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,2 sekundy, prędkość maksymalna dobija do 174 km/h, a średnie spalanie to przyzwoite 5,1 l/100 km.

12. miejsce. Citroen C3
Citroen C3 (od 76 400 złotych)
Kolejna propozycja pochodzi z Francji i znów przywodzi na myśl auta z segmentu miejskich crossoverów. Sympatyczna stylistyka, duże nakładki na nadwozie i odrobinę wyższy prześwit sprawdzi się w przypadku aktywnych użytkowników, którzy od czasu do czasu chcą opuścić miejski zgiełk. Za równowartość 76 400 złotych dostaniemy bazową odmianę You! z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 83 KM, który rozpędza małą C3-kę od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 175 km/h, a średnie spalanie to 5,4 l/100 km.

11. miejsce. Suzuki Ignis
Suzuki Ignis (od 75 900 złotych)
Kolejny bardzo ciekawy model w zestawieniu to Suzuki Ignis. Niepozorne, bardzo małe, ale niezwykle zwinne i w wersji z napędem na cztery koła (tak, jest napęd 4WD – od 90 900 złotych) potrafi zadziwić mobilnością nawet w trudniejszym terenie. Za 75 900 złotych dostaniemy bazowe wyposażenie Comfort Plus z silnikiem 1.2 DualJet SHVS o mocy 83 KM z manualną przekładnią 5-biegową. Tak filigranowe nadwozie pomieści swobodnie cztery osoby i świetnie sprawdzi się w mieście. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,7 sekundy, prędkość maksymalna to 165 km/h a średnie spalanie to bardzo przyzwoite 4,9 l/100 km.

10. miejsce. Mitsubishi Colt/Renault Clio
Mitsubishi Colt/Renault Clio (od 72 990 złotych)
W tym przypadku połączymy te dwa auta w jedną ofertę, która tylko na pierwszy rzut oka jest identyczna i różni się logo czy detalami stylistycznymi. Warto dokładnie sprawdzić ofertę przed wyborem, bowiem o ile Mitsubishi Colt jest tańszy (od 72 990 złotych) i kusi klientów lepszą dostępnością i krótszym terminem oczekiwania, tak pod maską skrywa silnik 1.0 o mocy 66 KM z manualną 5-biegową przekładnią. Wystarczy jednak nieco dłużej poczekać i zapłacić 74 600 złotych w przypadku Renault Clio, by dostać silnik 1.0 o mocy 91 KM z przekładnią 6-biegową. Różnice w osiągach są diametralne, bowiem Clio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 sekundy i osiąga 180 KM, natomiast Colt potrzebuje na sprint do setki aż 17,1 sekundy, a prędkość maksymalna dobija do 160 km/h. Jedynie spalanie jest na takim samym poziomie – 5,2 l/100 km.