
17. miejsce. Dacia Duster
Dacia Duster (od 79 900 złotych)
Kolejny model jest niezwykle interesujący. Nie dość, że schodzimy poniżej granicy 80 000 złotych, to na dodatek mamy do czynienia z zupełnie nową Dacią Duster, która już na pierwszy rzut oka kusi ciekawą i nieco surową stylistyką, która przypadnie do gustu miłośnikom terenowych klimatów. Styliści postanowili pójść w kierunku odrobinę futurystycznych kształtów i zamiast modnego, łagodnego crossovera powstało auto o mocno technicznym zacięciu. Poza tym w bazowej cenie dostajemy silnik 1.0 ECO-G z fabryczną instalacją LPG o mocy 100 KM. Na dodatek napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem manualnej przekładni 6-biegowej. Sporo zyskujemy już na starcie! Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 13,2 sekundy, prędkość maksymalna to 168 km/h a średnie spalanie PB zdaniem producenta to 6,5 l/100 km. W przypadku LPG spalanie w trybie mieszanym wynosi 7,9 l/100 km.

16. miejsce. Dacia Jogger
Dacia Jogger (od 79 900 złotych)
Uterenowiona Dacia Duster czy rodzinny Jogger? Jeśli ktoś celuje w bazową wersję, nie musi zastanawiać się nad ceną bo oba te modele startują od 79 900 złotych. Jogger ma oczywiście kompletnie inny charakter i jeśli ktoś posiada większe potrzeby jeśli chodzi o przestrzeń, nawet kosztem dynamiki jazdy czy poświęcenia podstawowych właściwości terenowych, powinien wybrać Joggera. Dodatkowo w cenie 84 400 złotych dostanie najtańszą na rynku wersję 7-osobową. Pod maską jest ten sam silnik z fabryczną instalacją LPG, który w Joggerze jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy (lżejsza konstrukcja). Spalanie to odpowiednio 6,1 oraz 7,7 l/100 km.

15. miejsce. MG ZS
MG ZS (od 79 800 złotych)
W naszym zestawieniu pojawia się pierwszy, ale nie ostatni przedstawiciel chińskiego producenta. Choć marka może mylić i sugerować brytyjskie pochodzenie auta, tak naprawdę jest to chińska myśl techniczna. Zresztą całkiem udana i chętnie wybierana przez kierowców. W bazowej wersji o nazwie Excite znajdziemy silnik benzynowy 1.5 VTi-Tech o mocy 106 KM z manualną 5-biegową przekładnią. Auto jest dość żwawe, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Spalanie zdaniem producenta to 7,2 l/100 km. Nie jest to zbyt niski wynik, ale warto zwrócić uwagę, że auto oferuje nieco więcej przestrzeni, niż typowi przedstawiciele segmentu B.

14. miejsce. BAIC Beijing 3
BAIC Beijing 3 (od 78 900 złotych)
O ile poprzednik mógł budzić wątpliwości co do pochodzenia, tak w tym przypadku nie ma żadnych niejasności – to kolejny przedstawiciel rynku chińskiego. Za 78 900 złotych dostaniemy jedyną dostępną wersję. Tak, żadnych wersji wyposażenia, wyboru silnika czy skrzyni biegów. Producent stawia na skrajną prostotę, a do wyboru pozostawia w zasadzie kolor lakieru, ale przy tej cenie nawet to nie ma większego znaczenia, bowiem po wizycie w salonie możemy wyjechać niemal z dnia na dzień autem z placu. A czy będzie to czerwony, biały czy jakikolwiek inny – nie ma większego znaczenia. Pod maską pracuje silnik benzynowy 1.5 o mocy 136 KM z 6-biegową przekładnią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie spalanie – zdaniem producenta jest to 6,4 l/100 km.