https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

To już ostatnia prosta przed budową drogi ekspresowej S5

Sławomir Bobbe/materiały UMB
Młodzi rowerzyści z Szubina chcą ścieżki rowerowej do Bydgoszczy obok planowanej trasy S5
Młodzi rowerzyści z Szubina chcą ścieżki rowerowej do Bydgoszczy obok planowanej trasy S5 Dariusz Bloch
Do piątku 12 sierpnia firmy projektujące trasę S5 powinny wystąpić do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację budowy drogi (zwanej fachowo ZRID). To ostatnia formalność na drodze do rozpoczęcia budowy ważnej dla Bydgoszczy drogi ekspresowej.

Przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi S5 został rozstrzygnięty w 2015. Budowa nowej trasy została też ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Koszt inwestycji to 2,5 mld złotych.

W ciągu ostatnich miesięcy zaprojektowane zostały szczegółowe rozwiązania techniczne. Na północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy powstaną dwupoziomowe węzły w następujących miejscach:

- Lisi Ogon (na przedłużeniu ul. Nakielskiej)

- Pawłówek (na połączeniu z ul. Grunwaldzką)

- Tryszczyn (na przedłużeniu ul. Koronowskiej)

- Maksymilianowo (na przecięciu z drogą wojewódzką nr 244)

- Aleksandrowo ( na przedłużeniu ul. Gdańskiej)

Ostatnia prosta przed budową S5

- Liczę, że ta kluczowa inwestycja będzie realizowana zgodnie z przyjętym w 2015 roku Programem Budowy Dróg Krajowych. – mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - Teraz zostają ostatnie formalności i budowa. Nowa trasa będzie sprzyjać pozyskiwaniu kolejnych inwestorów oraz umocnieniu pozycji jako ważnego centrum logistyczno-transportowego. Bezkolizyjna trasa pozwoli też wielu mieszkańcom bydgoskiego obszaru metropolitarnego na komfortowy dojazd do Bydgoszczy, połączy nas też z siecią autostrad A1 (Śląsk-Trójmiasto) i A2 (Warszawa-Berlin).

Z myślą o rozpoczęciu prac budowlanych na trasie S5 ogłosiliśmy przetarg na rozbudowę ul. Grunwaldzkiej, która będzie najważniejszą arterią łączącą nas z droga ekspresową.

Wykonawcy zamierzają rozpocząć prace w przyszłym roku. Zgodnie z umowami podpisanymi jesienią 2015 powinny się one zakończyć na całym przebiegu trasy S5 w regionie w 2019 roku.

Co powstanie w ramach trasy S5?

- 129 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej (każda po 2 pasy ruchu)

- 21 węzłów drogowych (w tym przebudowa istniejących)

- obiekty inżynierskie (wiadukty i mosty, m.in. nowy most przez Brdę w Tryszczynie)

- przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,

- budowa wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,

- budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt)

- budowa i przebudowa oświetlenia drogowego,

- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,

- budowa Miejsc Obsługi Podróżnych,

- budowa wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,

- budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.

Co warto wiedzieć a propos budowy S5?

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) to pozwolenie na budowę, które jednocześnie zatwierdza podziały geodezyjne nieruchomości pod inwestycje oraz pozwala je przejąć inwestorowi. Wydanie ZRID powinno nastąpić w ciągu 90 dni, wyłączając jednak czas potrzebny na wykonanie powtórnej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko (kiedy to wojewoda zawiesza postępowanie), nie dłuższy jednak niż 45 dni.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
awek
My w Bydgoszczy nie chcemy S 10 do Trollunia tylko S 5 bo to bedzie tylko autostrada dla torunskich bezrobotnych do pracy w Metropolii.
t
ter
Bruski ma tylko rozbudować ulicę Grunwaldzką .! To będzie Jego działka i niech się na niej skupi , żeby nie wyszło jak z anakondami na Fordon .!!!
B
Bydgoszczak
S5 to zasługa PIS! Wiecie czemu? BO NIE BLOKOWALI INWESTYCJI :-))))))))))
L
Lorek
O tym Bruski milczy bo to w jego gestii, a obwodnica nie ale już się dopisał jako budowniczy. On w kampanii wybudował dworzec PKP i Szpital Dziecięcy ?
M
M.K.
A co z przedłużeniem Trasy Uniwersyteckiej ?
M
Marek
A co z trasą S10? Obiecanki??? Może Express to sprawdzi.
w
wz
robic nie gadać
a
as
pisiory nie mają z tym nic wspólnego a na pewno będą przecinać wstęgi.....to dzięki nam.....
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski