Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, roboty obejmują wykonanie odwodnienia liniowego oraz ułożenie nawierzchni z desek z drewna egzotycznego (garapa). Na nabrzeżu pojawi się nowy infokiosk, w którym będzie można sprawdzić godziny kursowania tramwaju wodnego, a także dowiedzieć się, ile jest dostępnych biletów.
– Nowością będą także leżaki, na których będzie można wygodnie poczekać na rejsy. Większość prac budowlanych powinna zakończyć się na początku maja. W ramach zadania zleciliśmy także odnowienie trzech latarni, projektu Stanisława Lejkowskiego, które zostały już zdemontowane. Oprawy, w kształcie białych kul, będą zgodne z oryginałem – przekazują drogowcy.
Równocześnie trwają przygotowania do wykonania fundamentu pod replikę portowego żurawia, który stał w tym miejscu wiele lat temu. Jego wstępną koncepcję opracowali pracownicy Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich. Aktualnie trwają ostatnie ustalenia szczegółów projektów, niezbędnych do ogłoszenia przetargu, a następnie realizacji zadania.
Koniec parkowania
Prace związane z rewitalizacją Rybiego Rynku ruszyły pod koniec 2023 r., a zakończyły się parę miesięcy temu. Po zmianach przeznaczony jest wyłącznie dla ruchu pieszego. Z placu zniknął parking, a w jego centralnym punkcie pojawiła się efektowna róża wiatrów wykonana z kamiennej kostki. Pojawiły się tu eleganckie ławki, stylowe latarnie i dodatkowa zieleń.
W ramach inwestycji przebudowano także sąsiednie uliczki, w tym Przyrzecze, Zaułek, Jana Kazimierza, Malczewskiego i Pod Blankami. Po zakończeniu pod koniec ubiegłego roku rewitalizacji Rybiego Rynku, zdecydowano się rozszerzyć zadanie o dodatkowe roboty. Prócz tych, które trwają na nabrzeżu, remonty zaplanowano na ulicach Karmelickiej i Podwale.
Rybi Rynek to miejsce, do którego od czasów średniowiecznych przybijały łodzie, przywożąc towary do magazynów i sprzedaży na pobliskich targach. Przez kilkaset lat można tu było kupić świeżą i soloną rybą. W XIX wieku był centralnym miejscem portu. Od początku XX wieku handel rybami przeniósł się do hali targowej, ale jeszcze przez wiele lat sprzedawano tu solone śledzie, a także wyroby garncarskie.
