1 z 12
Przewijaj galerię w dół
Specjaliści z branży marketingowej stosują wiele sztuczek,...
fot. Adam Jankowski, zdjęcie ilustracyjne

Specjaliści z branży marketingowej stosują wiele sztuczek, które mają napędzić sklepom sprzedaż. Klienci, robiąc zakupy, często ulegają trikom. Na niektóre sztuczki dajemy nabierać się z pełną świadomością, inne triki są przemyślnie zaplanowane, a w sklepie nic nie jest przypadkowe - od wózka czekającego przed wejściem, po układ alejek i rozmieszczenie towarów, po alejkę do kasy na końcu.

Zobacz najpopularniejsze sztuczki stosowane po to, byś wydał więcej! ►►►

2 z 12
Stoiska degustacyjne mają istotną rolę - klient kosztujący...
fot. Adam Jankowski, zdjęcie ilustracyjne

Degustacje

Stoiska degustacyjne mają istotną rolę - klient kosztujący wędlinę, czekoladę lub inne smakołyki, zazwyczaj sięgnie po degustowany produkt i doda go do swoich zakupów. Zrobi to z dwóch powodów - albo degustowany produkt będzie mu smakował, albo zadziała tu czynnik psychologiczny, który sprawia, że jeśli coś dostajemy "za darmo", to chcemy okazać wdzięczność (w tym przypadku kupując degustowany produkt).

3 z 12
Klienci mają zakodowane, że kupno towaru w większym,...
fot. Arkadiusz Dembinski, zdjęcie ilustracyjne

Duże opakowania, więc pewnie warto kupić, bo będzie taniej i oszczędniej

Klienci mają zakodowane, że kupno towaru w większym, zbiorczym opakowaniu, na pewno jest bardziej opłacalne niż zakup tego samego produktu w mniejszym opakowaniu. Nic bardziej mylnego - koniecznie należy zwracać uwagę na etykiety z cenami. Sklepy mają obowiązek umieszczania tam informacji ile dany produkt kosztuje w przeliczeniu na jednostkę masy lub pojemności. Często okazuje się, że producenci przy współpracy ze sklepami oferują towar w większych opakowaniach tylko po to, by klient zapłacił więcej. Na przykład, kupno dwóch mniejszych słoiczków keczupu może być tańsze niż zakup jednego, dużego.

4 z 12
Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często...
fot. Jacek Babicz, zdjęcie ilustracyjne

Umiejscowienie produktów w sklepie

Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często produkty pierwszej potrzeby umieszczone są tak, by droga do nich była jak najdłuższa. Klient, chcący kupić na przykład pieczywo, zmuszony jest do wędrówki pomiędzy regałami, co sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo zakupu tego towaru, którego nie planował.

Sklepy często również robą "przemeblowania", czyli układają towary zupełnie inaczej niż zwykle. To również ma sprawić, by klient, który regularnie robi w danym sklepie zakupy, był zdezorientowany i pobłądził, szukając potrzebnych mu produktów. Im więcej czasu w sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrobi większe zakupy niż planował.

Pozostało jeszcze 7 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Hiszpania, Meksyk i Gruzja z food trucka. Wyjątkowy festiwal smaków w Bydgoszczy

Hiszpania, Meksyk i Gruzja z food trucka. Wyjątkowy festiwal smaków w Bydgoszczy

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Wielki horoskop na majówkę 2025. Oto specjalna przepowiednia wróżki Cassandry

Wielki horoskop na majówkę 2025. Oto specjalna przepowiednia wróżki Cassandry

Zobacz również

Pięć osób poszkodowanych w wypadku na S10 pod Toruniem. Bus zderzył się z osobówką

Pięć osób poszkodowanych w wypadku na S10 pod Toruniem. Bus zderzył się z osobówką

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja