Rozrzucone dotąd po całym mieście wydziały Starostwa Powiatowego w Świeciu znajdą swoją nową siedzibę się w budynku przy ulicy Hallera.
<!** Image 2 align=right alt="Image 139002" sub="Odbudowany w 2006 roku budynek koszarowy byłej jednostki wojskowej przy ulicy Hallera, od przyszłego
roku będzie siedzibą Starostwa Powiatowego w Świeciu / Fot. Marek Wojciekiewicz">Do gruntownie wyremontowanego w 2006 roku gmachu na terenie byłej jednostki wojskowej, przeniosą się niemal wszystkie wydziały starostwa - oprócz Powiatowego Urzędu Pracy i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
- Czeka nas ogromna logistyczna operacja - mówi Barbara Studzińska, wicestarosta świecki. - Budynek przeznaczony na siedzibę starostwa jest w tej chwili w użytkowaniu wielu najemców, którzy zgodnie z wcześniej zawartymi umowami, muszą go opuścić do lipca przyszłego roku - wyjaśnia Barbara Studzińska.
- Choć bliskie sąsiedztwo urzędu miejskiego i starostwa miało swoje plusy, na przykład przy załatwianiu pozwolenia na budowę, to oczywiście, skupienie wszystkich wydziałów starostwa w jednym miejscu to dla petentów bardzo dobra wiadomość – zauważa Janusz Jasiński, mieszkaniec Świecia.
<!** reklama>Cała operacja zmiany siedziby Starostwa Powiatowego w Świeciu ma być przeprowadzona w taki sposób, by zakłócenia w pracy tego urzędu były jak najmniejsze.
Nie zmienią się numery telefonów, niestety nowy adres urzędu wiąże się z kłopotliwą wymianą pieczątek, druków i zapisów na stronach internetowych. Zwolnione w wyniku przeprowadzki lokale, dotąd zajmowane przez wydziały starostwa, a będące własnością powiatu, będą służyły innym instytucjom lub zostaną wynajęte na zasadach komercyjnych.
Między innymi znajdą tam nowe lokum niektóre firmy, które opuszczą zajmowane dotąd pomieszczenia w koszarowcu przy ulicy Hallera. Zwolnione biura po wydziale finansowym w budynku przy Gimnazjalnej przejmie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Świeciu, a budynek przy Sienkiewicza, gdzie dotąd funkcjonował, między innymi, wydział komunikacji zostanie całkowicie opróżniony i oddany właścicielowi. Przeprowadzka odbędzie się na przełomie sierpnia i września - informuje Barbara Studzińska. - Przewidywany koszt tej operacji to 300 tysięcy złotych. Najwięcej pochłonie przystosowanie pomieszczeń i wyposażenie archiwum geodezyjnego (170 tysięcy).
Kosztowna przeprowadzka
- 300 tysięcy złotych będzie kosztowało przeniesienie wydziałów starostwa do nowego gmachu.
- W „koszarowcu” przy ulicy Hallera znajdą się niemal wszystkie wydziały starostwa - poza PUP i PCPR.
- Przeprowadzka nastąpi na przełomie sierpnia i września przyszłego roku