Jak piszą bydgoscy drogowcy, „zmodernizowana dwujezdniowa trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, po której będzie można poruszać się z prędkością do 70 km/h”. Inwestycja, mająca udrożnić i przyspieszyć przejazd przez Bydgoszcz na osi wschód - zachód, będzie wiązać się też z rozbudową infrastruktury towarzyszącej ulicom, w tym m.in. oświetlenia i kanalizacji deszczowej. Powstać mają też, m.in., nowe zatoki i przystanki autobusowe, ścieżki rowerowe, rozbudowany będzie też system ITS.
Czytaj: W Bydgoszczy powstanie wielopoziomowy parking
Opracowanie zakłada w części śródmiejskiej, m.in., budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktów nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesa i nad ul. Wyszyńskiego. Z kolei przy Gdańskiej i Sułkowskiego trasa biec ma w wykopie. Opracowanie objęło także Węzeł Wschodni, czyli połączenie drogowe ulic Kamiennej i Lewińskiego wraz z przyległymi ulicami. Dzięki tej inwestycji, kierowcy korzystający z Trasy W-Z z ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych, a dzisiejsze problemy rozwiązać ma budowa estakady. Projektowany węzeł zdecydowanie ułatwi też wyjazd z ul. Spornej na Fordońską.
Drogowcy zapraszają do udziału w konsultacjach dotyczących tej inwestycji. Uwagi do projektu można składać do 29. bm., pisemnie na adres Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej lub mailem na adres: [email protected].
ZOBACZ TEŻ
W Bydgoszczy powstają basen, szkoła i inne obiekty [lista inwestycji]
Szpetny budynek przy ul. Pod Blankami. Co tam budują?
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych wydarzeń mijającego tygodnia