Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!
Obecnie w Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje dwóch przewoźników: MZK Bydgoszcz (36 linii) oraz Irex (11 linii). Kontrakt na obsługę linii autobusowych 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85 przez Irex kończy się w przyszłym roku. Miasto ogłosiło nowy przetarg. Jego bardzo ważnym elementem będzie zakup nowych autobusów - zaznacza ZDMiKP.
Tabor musi być w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu). Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów. Wszystkie będą wyposażone w klimatyzację, sieć wi-fi, tablice LED, monitoring i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych - ZDMiKP
- Zgodnie z warunkami przetargu zwycięska firma ma świadczyć usługi do 2031 roku (9 lat).
- Do obsługi tych tras wykonawca musi łącznie dysponować 45 pojazdami.
- Tabor powinien składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.
- Autobusy muszą być fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro VI.
Zależy nam by w 2023 roku przewoźnik, który chce obsługiwać linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85 zakupił nowe pojazdy - ZDMiKP.
Warto wiedzieć:
Na realizację połączeń autobusowych miasto w 2021 roku zagwarantowało 122,5 mln zł. ZDMiKP zauważa, że obecnie napełnienia w autobusach są średnio o 30 proc. mniejsze niż przed wybuchem epidemii COVID 19. Choć zmalały wpływy z biletów, to kwota tegorocznych wydatków na komunikację publiczną jest nieznacznie wyższa niż w latach poprzednich.
POLECAMY
Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]
