Bydgoszcz ma na razie dwa rowery, za które zapłaciła Unia Europejska. Każdy kosztował 5,5 tysiąca złotych, a zakup był możliwy dzięki udziałowi miasta w międzynarodowym projekcie pn. „CitiEnGov” (program Interreg Central Europe 2014-2020). Wykorzystanie pojazdów może przyczynić się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych do atmosfery oraz poprawy jakości powietrza w mieście.
- Rower elektryczny jest nowoczesną alternatywą dla roweru tradycyjnego, ale też dla samochodów - mówi Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy. - W odróżnieniu od klasycznych jednośladów, wspomaga jazdę przy pomocy silnika elektrycznego o mocy 250W oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13Ah. Mimo wysokiej pojemności baterii, czas jej ładowania wynosi zaledwie 4 do 6 godzin, co pozwala na przejechanie nawet do 110 kilometrów. Odpowiada to redukcji nawet do 20 kilogramów dwutlenku węgla do otoczenia.
>> Informacje z Bydgoszczy zdjęcia, wideo tylko na www.expressbydgoski.pl <<
- Rower elektryczny osiąga prędkość do 25 kilometrów na godzinę. Przejazd około stu kilometrów kosztuje dwa złote - mówi Tomasz Bońdos, koordynator Zespołu Zarządzania Energią Urzędu Miasta Bydgoszczy.
Tomasz Bońdos e-rowery, które teraz w Polsce będą jeździć po Bydgoszczy, Krakowie, Wrocławiu i Warszawie, obserwował wcześniej w Stuttgarcie, Klagenfurcie, Ningbo i Szanghaju. - Ten środek lokomocji mają praktycznie wszystkie nasze miasta partnerskie
- dodaje koordynator.
Rower elektryczny jest nowoczesną alternatywą dla roweru tradycyjnego, ale też dla samochodów.
W Bydgoszczy rowery będą wykorzystywane zarówno w ramach projektu CitiEnGov, jak i innych przedsięwzięć realizowanych przez Zespół Zarządzania Energią – w trakcie wydarzeń promujących ochronę powietrza, odnawialne źródła energii oraz elektromobilność.
- Rowery elektryczne mogą w szczególności ułatwić pracę m.in inspektorom Biura Zarządzania Odpadami Komunalnymi, którzy będą mogli przesiąść się na jednoślady tak, aby bez przeszkód przemieszczać się po wąskich uliczkach w centrum miasta - wyjaśnia Marta Stachowiak.
Zobacz też:
Tak zmieniła się Bydgoszcz. Zobacz porównanie zdjęć satelitarnych
Ponadto e-rowery będą wykorzystywane przy akcjach pilotażowych wśród uczniów i nauczycieli bydgoskich szkół. Po zakończeniu czasu trwania projektu zostaną przekazane do dyspozycji Straży Miejskiej w Bydgoszczy.
Międzynarodowy projekt „CitiEnGov” potrwa do końca maja 2019 r. W ramach tego projektu dla Bydgoszczy przewidziano budżet w wysokości 274 500 euro na zadania w zakresie strategii niskoemisyjnych.
Info z Polski, 7.09.2017