
5. Jeśli kursant nie zastosuje się do wyświetlanego na sygnalizatorze S-1 lub S-2 czerwonego światła lub do znaku „Stop”, wtedy natychmiast oblewa. W tym przypadku (na zdjęciu) zachowuje się poprawnie

6. Równie często jak z powodu czerwonego światła i znaku „Stop” kierujący oblewają „na zielonej strzałce” wyświetlanej na sygnalizatorze S-2. Ten sygnał uprawnia do wjazdu za sygnalizator warunkowo – po zatrzymaniu pojazdu i upewnieniu się czy z lewej nie nadjeżdża inny pojazd. Rzecz w tym, że kursanci często nie zatrzymują się. Ta się dzieje najczęściej wtedy, gdy sygnalizator zaczyna wyświetlać zieloną strzałkę i „elka” rusza jako druga lub trzecia w ciągu aut. Te przed „elką” często nie zatrzymują się (a powinny) i ten sam błąd powiela kursant

7. Kolejną przyczyną niezdania egzaminu jest zajęcie nieodpowiedniego pasa ruchu do pokonania skrzyżowania. Ten manewr wymaga wcześniejszej zmiany pasa ruchu, aby bezpiecznie i płynnie skręcić w lewo lub prawo albo pojechać na wprost, ewentualnie zawrócić

8. Instruktor Jerzy Polasik, założyciel i kierownik OSK „Dobry kierunek” w Bydgoszczy, przestrzega że egzamin jest natychmiast przerywany jeśli kursant nie ustąpi pierwszeństwa pieszemu na oznakowanym przejściu lub lub rowerzyście na przejeździe. Dlatego kursantom zbliżającym się do tych miejsc radzi zwolnić i bacznie obserwować pieszych i rowerzystów