https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pracownicy firm z Parku Przemysłowego mają poważne kłopoty z dotarciem do pracy

Jarosław Jakubowski
Piątek około godz. 14. Przystanek autobusowy przy ul. Paciorkiewicza na terenie Parku Przemysłowego. Pierwsza zmiana kończy, druga zaczyna
Piątek około godz. 14. Przystanek autobusowy przy ul. Paciorkiewicza na terenie Parku Przemysłowego. Pierwsza zmiana kończy, druga zaczyna Jarosław Pruss
Komunikacja miejska nie nadąża za rozwojem Bydgoskiego Parku Technologiczno-Przemysłowego. Ze Śródmieścia dojazd zajmuje nawet dwie godziny.

Pani Ewa pracuje w jednej z firm na terenie Parku Przemysłowego. Mieszka w Śródmieściu. Jej codzienne dojazdy do pracy przypominają słynną anegdotę z komedii „Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz”. To jednak niestety rzeczywistość, nie film.
[break]

Droga przez mękę

- Żeby zdążyć do pracy na drugą zmianę, to jest na godzinę 14, muszę wyjść z domu już o 12. Wsiadam do autobusu linii 79, potem przesiadam się na 53 albo 68. Wysiadam na przystanku Glinki/Polon, ale stamtąd do firmy mam jeszcze kawał drogi na piechotę przez park. Niektórzy robią sobie skrót z Wojska Polskiego, ale prowadzi przez las, a tam błoto, żule i w ogóle, niebezpiecznie - mówi pani Ewa, która przekonuje, że problem nie jest jednostkowy i dotyczy wielu innych pracowników.

Coraz większej liczby, dodajmy, bo Park Przemysłowy rozrasta się szybko. - Na rano jeszcze można jakoś dojechać, ale jeśli ktoś pracuje w systemie trzyzmianowym jak ja, to ma już poważny problem z dojazdem. Nie każdy ma i może dojeżdżać własnym autem - dodaje nasza rozmówczyni.
Park Przemysłowy obsługują dwie linie autobusowe - 53 i 68. Linia 53 dociera do biurowca zarządu Parku Przemysłowego, z kolei linia 68 prowadzi w stronę Exploseum, do siedziby firmy ProNatura.

Sprawa między zarządami

Pani Ewa ze Śródmieścia zebrała podpisy innych pracowników i zwróciła się z petycją do drogowców o przesunięcia w kursowaniu autobusów.
Zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, czy planuje dostosować kursowanie autobusów do rozwoju Parku Przemysłowego.

- Firmy, które działają na terenie parku, mają różne godziny pracy. Jedna zaczyna zmianę o godzinie 7, inna o 7.15, jeszcze inna o 8. Trudno konstruować rozkład jazdy pod potrzeby każdej z nich. W związku z tym umówiliśmy się, że to zarząd Parku Przemysłowego będzie zbierał wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji i nam przekazywał - mówi Tomasz Brzuchalski z ZDMiKP.

Ze strony Parku Przemysłowego jest zapewnienie, że za każdym razem, kiedy otrzymują od inwestora informację dotyczącą niedogodności w kursowaniu komunikacji publicznej, to rozmawiają o tym z ZDMiKP.
Przed podjęciem rozmów zbierane są informacje od wszystkich firm na terenie BPPT, które funkcjonują wzdłuż danej linii autobusowej. Problem w tym, że pracownicy niechętnie zgłaszają swoim pracodawcom uwagi na temat dojazdów. Boją się, że zostanie to źle odebrane.

Linii będzie więcej... kiedyś

- Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z ZDMiKP na temat linii autobusowej nr 68. Rozmowy te związane są z rozpoczęciem działalności przez Centrum Dystrybucyjne LIDL, a także rychłym rozpoczęciem działalności przez Zakład Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych oraz budowany przez BPPT obiekt IDEA Przestrzeń Biznesu - informuje Anna Mikicka, kierownik do spraw marketingu BPPT.

Dwie linie autobusowe wkrótce mogą okazać się niewystarczającą obsługą dla stale rosnącej liczby pracowników. Zarząd Dróg zapewnia, że zdaje sobie z tego sprawę, jednak w obecnej sytuacji finansowej nie ma mowy o uruchomieniu dodatkowego połączenia.

- Oznaczałoby to wzrost kosztów utrzymania. Z czasem jednak staniemy przed koniecznością rozbudowy połączeń komunikacyjnych z Parkiem Przemysłowym. Warto pamiętać, że jeszcze niedawno nie kursowała tam żadna linia, a teraz są już dwie - dodaje Tomasz Brzuchalski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
M.
Rower o 6:00 przy temp. -2 to nie jest dobre rozwiązanie jak dla mnie. Autobus linii 53 powinien kursować rano co 15 minut chociaż, a nie jak do tej pory - co 30.
d
do abc
Tak stacja roweru aglomeracyjnego by sie tam przydala tak jak i czestsze kursy autobusow.
a
abc
Nie ma stacji roweru tam... brakło sztukowo stacji. Może kiedyś.
c
c
oj tam oj tam! ścieżek rowerowych masa, rower aglomeracyjny tez jest. Niech oleją MZK i jeżdżą rowerem
a
avalon
Obecnie autobusy jeżdżą pod Eltrę gdzie nie są już aż tak potrzebne bo niewielu ludzi tam pracuje. Mogłyby jeździć do tzw parku przemysłowego. Z obu rozwiązań to wydaje się lepsze - pracownicy firm zlokalizowanych w okolicy dawnej Eltry mieliby bliżej z przystanku pod Polonem niż pracownicy parku przemysłowego.
R
Realista
Jeszcze troche i miasto pusci tam tramwaj. Chca likwidowac autobusy i stawiac na tramwaj Fordon. Wie czekajcie cierpliwie.
b
byd_ghost
Tam powinna dojeżdżać linia 53 na stałe, a nie tylko w wybranych kursach. Porobili kilka kursów dziennie i ludzie na różne zmiany nie mają jak dojechać, a zakładów jest sporo.
k
kibelek
Nie kazdy ma lub chce miec wlasne auto. Niektorych na nie zwyczajnie nie stac a niektorych ktorych stac nie usmiecha sie perspektywa bycia egoistycznym trucicielem Matki Ziemi. Dlatego czas postawic na lepsze i czesciejsze polaczenia MZK z tym rejonem naszego grodu.
d
dibis
Głupota to bije z poprzedniego wpisu gfor. Nie wszystkich stać na własne pojazdy, żeby dojeżdżać tam do pracy, a skoro miasto stawia na komunikację masową, to musi ją rozwijać. Kiedyś nie było wielu rzeczy i czy to jest powód, żeby nadal tego nie było?
M
Maria
To zły komentarz. Za komuny przystanki autobusowe były blisko zakładów pracy i zwiększano natężenie przejazdów komunikacji miejskiej. To było dobre /wiadomo w ramach możliwości taboru i ludzi/. A teraz"ma być lepiej", dlatego jest ciężko o pracę i dojazd do niej - chociaż mamy 2015 rok. Czy my się cofamy w rozwoju w jakim kierunku to idzie. Tu pracujemy, tu płacimy podatki i tu stawiamy wymagania lokalnej władzy.
g
gfor
Nie rozumiem.
Kiedyś nic tam nie dojeżdżało i wszyscy sobie radzili , a dziś wielkie halo !!! Dostanę palec to chcę całą rękę !!! Głupota i lenistwo !!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski