Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PR z lotu ptaka

Justyna Król
Drony, aparaty cyfrowe, a nawet telefony komórkowe - wszystko dziś może posłużyć kreatywnej ekipie do stworzenia czegoś interesującego, świeżego, wyjątkowego. Do tego odpowiednie kanały dystrybucyjne i sukces murowany.

Światem rządzą ruchome obrazy, a za ich pośrednictwem najszybciej możemy przekazać informacje, także o naszej firmie. W pigułce lub szerzej. Podkreślając jakość, profesjonalizm usług, wyjątkowość oferty. Wyróżniając się na tle konkurencji, a o to przecież chodzi. Opcje niebanalnego zaprezentowania swojej firmy i zareklamowania zarazem mnożą się wraz z rozwojem technologicznym.

RUCHOME OBRAZY

- „Reklama dźwignią handlu”. To hasło dotyczy wszystkich branż. Obecnie nie ma znaczenia, czym się zajmujesz, wystarczy wrzucić swój filmik reklamowy na You Tube, wstawić na swoim profilu FB lub przesłać link do potencjalnych klientów - mówi Julia Karczewska, właścicielka bydgoskiej agencji filmowej lucky9studio. - Mamy nieograniczone możliwości promocji, w najbardziej przystępnej formie - filmiku. Za stosunkowo niewielkie pieniądze jesteśmy w stanie mieć reklamę niczym nieodbiegającą od tych, które widzimy w telewizji. Sprzęt zarezerwowany wcześniej dla dużych firm, stał się dostępny praktycznie dla większości. Drony, aparaty cyfrowe, a nawet telefony komórkowe - wszystko dziś może posłużyć kreatywnej ekipie do stworzenia czegoś interesującego, świeżego, wyjątkowego - dodaje.

- Korzystają z takich rozwiązań bardzo różne branże. Począwszy od małych usługowych firm, po naprawdę duże, przemysłowe. Często zrealizowane filmiki służą nie tylko jako reklama do wrzucenia na stronę WWW czy You Tube, ale są też doskonałą formą prezentacji, wykorzystywaną na targach, konferencjach, spotkaniach biznesowych. Profesjonalna produkcja tego typu może stać się wizytówką firmy praktycznie wszędzie - mówi Radosław Fonferek, właściciel firmy PromocjaBiznesu.tv.

PRODUKCJA OD KUCHNI

Firmom, które współpracują z zagranicą, zależy, między innymi, na tym, by pokazać, że nie są tylko pośrednikiem w jakiejś dziedzinie, ale mają własne fabryki, prężnie działającą produkcję.
- Wielokrotnie kręciłem filmy, pokazujące procesy wytwórcze w firmach w całym naszym regionie. Począwszy od produkcji wody mineralnej, kiełbasy, okien, po powstawanie pociągów Pesy. Wiadomo, że mamy tutaj kaski, fartuchy, rękawice i inne elementy ochronne, które trzeba nosić i jest to rygorystycznie przestrzegane, ale to właśnie daje ten efekt podglądania danego procesu od kuchni. Filmik nie ma wyglądać na zbytnio wykreowany, a jak najbardziej realistyczny - opowiada Radosław Fonferek.

Zebranie takiego materiału trwa od jednego do kilku dni, potem zaczyna się montaż. W filmikach najczęściej wypowiadają się menedżerowie, prezesi bądź osoby odpowiedzialne za konkretne procesy czy działania w danej firmie, choć czas tzw. gadających głów już minął. Największą skuteczność mają produkcje zrealizowane z fantazją, nie zanudzające słowem, a zaciekawiające obrazem. Pokazujące jakieś detale, szczegóły, które z pozoru mogą nawet nie kojarzyć się daną działalnością, a są po prostu ciekawe. Komentarze stanowią jedynie uzupełnienie. Ważna jest też długość filmiku, od minuty maksymalnie do trzech.

- Normą jest zamawianie dwóch wersji. Dłuższej, dla firmy i jej wewnętrznych potrzeb, oraz krótszej, która ma pójść w świat, być swoistą wizytówką, typową formą promocji - opowiada szef firmy PromocjaBiznesu.tv.

Za branżowy filmik zapłacić możemy więc od tysiąca do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Cena takiej inwestycji zależy od wielu czynników, m.in. tego, jaki sprzęt będzie potrzebny do zrealizowania naszego zamówienia.

Z POWIETRZA INACZEJ

- Dobry film można nakręcić już przeciętnej jakości lustrzanką, ale aby uzyskać efekt slow motion, np. zatrzymując w kadrze spadającą kroplę, potrzebna jest już odpowiednia kamera. Każdy sprzęt tak naprawdę można dziś wypożyczyć, kluczowe są moim zdaniem umiejętności montażu zarejestrowanego materiału - opowiada Radosław Fonferek.

Na popularności zyskuje filmowanie z powietrza. To znakomite rozwiązanie, chociażby dla deweloperów, którzy mogą dzięki takim kadrom pokazać rosnące osiedla z lotu ptaka. Taki widok na pewno dużo bardziej zachęca do kupna mieszkania niż tworzone komputerowo wizualizacje, krążące po sieci. Po te - jeszcze dosyć nowoczesne opcje - chętnie sięgają też właściciele często malowniczo położonych hoteli czy restauracji, które pięknie wkomponowują się w miejską przestrzeń. Dzięki możliwościom, jakie dają drony, pokazać można to, co niewidoczne dla przechodnia. Na rynku jest mnóstwo firm, oferujących profesjonalne ujęcia z lotu ptaka. Nie każdy jednak może je sprzedawać. By świadczyć takie usługi trzeba mieć specjalne pozwolenia.

- Sam nie mam tych uprawnień, ani odpowiedniego sprzętu, dlatego takie realizacje podzlecam. Rzeczywiście coraz częściej zdarza mi się zamawiać kadry z dronów do moich filmików - mówi Fonferek.

NIEJEDEN KANAŁ

Zmienia się też podejście do samego wykorzystania powstałego filmiku - rzadko jest on stworzony w jednym określonym celu. Facebook i You Tube to już za mało.
- Większość firm, poza samym zrealizowaniem filmiku, oczekuje dziś zaproponowania kilku konkretnych kanałów dystrybucyjnych i umieszczenia w nich zamówionej produkcji. Trzeba więc podejść do tematu typowo marketingowo i kompleksowo, uwzględniając potrzeby danego klienta. Film ma na siebie pracować i to jest zrozumiałe - podkreśla Fonferek. - Na rynku działają już także portale branżowe, które zlecające takie filmiki do prezentacji promowanych przez siebie firm - dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera