„Zdajemy sobie sprawę, że wiele ludzi, w tym naszych czytelników, chciałoby pomóc Ukraińcom. Z drugiej strony wiele organizacji pozarządowych oraz instytucji już prowadzi swoje zbiórki najpotrzebniejszych artykułów – leków, materiałów opatrunkowych, odzieży i żywności. Za pośrednictwem naszych mediów informujemy o tym, co i gdzie przekazać, aby pomoc trafiła do potrzebujących w skoordynowany sposób – a także jak najszybciej.” – mówi Dorota Kania, Członek Zarządu Polska Press Grupy.
Niektóre oddziały Polska Press m.in. w Kielcach (redakcja „Echo Dnia”) we współpracy z partnerami prowadzą zbiórki dla potrzebujących z Ukrainy. W ramach zaangażowania Polska Press udostępnia redakcję, jako miejsce, gdzie można dostarczać potrzebne artykuły oraz wspiera prowadzoną akcję dobroczynną w swoich mediach.
„Przy Echu Dnia powstał specjalny sztab, który będzie wspierał organizujących pomoc i przekazywał ją potrzebującym ośrodkom w Świętokrzyskiem. Będziemy też wspierać ośrodki niosące pomoc potrzebującym na Ukrainie. Współpracujemy z księdzem Łukaszem Zygmuntem, który przyjmuje Ukraińców do domu w Piekoszowie, należącym do Caritas Diecezji Kieleckiej.” – informuje Robert Glinkowski, Prezes oddziału Polska Press w Kielcach i Stanisław Wróbel, redaktor naczelny „Echa Dnia” .
„Katowicki oddział Polska Press oraz redakcja Dziennika Zachodniego również planuje współpracę ze Stowarzyszeniem Pokolenie, lokalnym partnerem organizującym zbiórkę dla potrzebujących” – mówią Dariusz Kołacz, Prezes oddziału Polska Press w Katowicach oraz Grzegorz Gajda, redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego”.
Media Polska Press to rozpoznawalne i wiarygodne źródła informacji dla mieszkańców regionów Polski. Każda z redakcji w 14 oddziałach na bieżąco monitoruje sytuację na Ukrainie oraz aktualizuje informacje na swoich portalach – internetowych wydaniach dzienników regionalnych oraz na stronach naszemiasto.pl.
„Znajomość regionów, świadomość wiarygodności działających lokalnie instytucji i organizacji pozarządowych pozwala mediom Polska Press zwiększać zasięgi informacji o prowadzonych akcjach pomocowych oraz kierować najbardziej istotne informacje o tym, co należy przynosić do punktów zbiórek, aby pomoc była jak najbardziej użyteczna dla potrzebujących” – podkreśla Dorota Kania, Członek Zarządu Polska Press Grupy.
„Takie działania traktujemy w kategoriach naszego obowiązku, a zarazem misji. Bycie blisko ludzkich spraw to dla nas fundament etyczny naszej pracy. Pomagamy zwiększając zasięgi, docierając z informacją o zbiórkach do milionów internautów w każdym regionie. Pracując na dużej skali zasięgów, przyczyniamy się do efektywności prowadzonych zbiórek.” – mówi Tomasz Przybek, Prezes Zarządu Polska Press Grupy.
