https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Po wypadku na rondzie Fordońskim w Bydgoszczy. Kiedy przez miasto przestaną jeździć TIR-y?

Sławomir Bobbe
Tomasz Czachorowski/Archiwum
Tragiczny wypadek z udziałem TIR-a na rondzie Fordońskim w Bydgoszczy. Jego kierowca, jadąc nocą przez rondo, wymusił pierwszeństwo na taksówce - zginęły trzy osoby. Po tej tragedii wraca pytanie - kiedy przez Bydgoszcz przestaną jeździć kilkudziesięciotonowe ciężarówki.

Przypomnijmy. Do wypadku na rondzie Fordońskim w Bydgoszczy doszło w nocy z wtorku na środę, przed godziną trzecią. TIR nadjeżdżał od strony ronda Toruńskiego. Uderzenie w taksówkę było tak potężne, że rzuciło auto na tory tramwajowe (przez co nastąpiły utrudnienia w ruchu tramwajowym do godziny 8.00).

Wypadek na rondzie Fordońskim w Bydgoszczy. Kim były ofiary?

Kierowcą taksówki był 52-latek z Bydgoszczy, pasażerowie lat 27 i 35 to mieszkańcy Bydgoszczy i Katowic. Aby wydobyć ciała ofiar z rozbitego opla omegi strażacy pół godziny pracowali ciężkim sprzętem hydraulicznym.

- Wszczynamy śledztwo w sprawie wypadku komunikacyjnego ze skutkiem śmiertelnym - poinformował nas prokurator Piotr Dunal z Prokuratury Rejonowej Bydgoszcz-Północ. - Ze wstępnych informacji wynika, że kierowca TIR-a nieznacznie, o kilka kilometrów na godzinę, przekroczył prędkość. Musimy ponadto ustalić, czy w miejscu wypadku działa monitoring i czy jest zapis zdarzenia. Prawdopodobnie jest jeden świadek wypadku, do którego policja stara się dotrzeć.

Zobacz:

Wypadek na rondzie Fordońskim. Trzy osoby zginęły [zdjęcia, wideo]

Tragedia na rondzie Fordońskim. Co grozi sprawcy?

Sprawcy wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym grozi kara 8 lat pozbawienia wolności.

To tragiczne zdarzenie miało też następstwa komunikacyjne. Dopiero około godziny 8.30 udało się przywrócić normalne kursowanie tramwajów na trasie do i z Fordonu. Tramwaje linii nr 3, 5, 7 i 10 jeździły do pętli przy Wyścigowej, a stamtąd trzeba się było przesiąść do autobusów „Za tramwaj”. Oczywiście, nocna tragedia była głównym tematem w przepełnionych do granic możliwości autobusach (dodatkowo podróżowało nimi do centrum wiele uczniowskich wycieczek), nie brakowało też jednak bardzo krytycznych uwag pod adresem MZK, które - zdaniem wielu podróżnych - kiepsko sprawdziło się w tej kryzysowej sytuacji. Podróżni byli zdezorientowani, nie wiedzieli, jaką trasą jadą autobusy zastępcze, brakowało informacji.

Tragiczne wypadki w Bydgoszczy z udziałem ciężarówek

Wczorajszy wypadek to jeden z wielu z udziałem ciężarówek w mieście.

Jeden z najbardziej makabrycznych wypadków z udziałem TIR-a miał miejsce w Bydgoszczy w marcu 2011 roku niedaleko miejsca, w którym doszło do wypadku wczoraj.

Czytaj na następnej stronie >>

Grozę zdarzenia mógł zobaczyć każdy - wypadek bowiem zarejestrowała kamera jednej z osiedlowych telewizji, która „spoglądała” w tym czasie na rondo Toruńskie. Na filmie widać, jak rozpędzony TIR wjeżdżający na rondo od strony al. Jana Pawła II zmiótł z jezdni osobowe auto, a dwa kolejne zmiażdżył. 2,5 letnie dziecko, siedzące w foteliku jednego z nich, zginęło na miejscu, trzy osoby trafiły do szpitala. W lutym 2016 roku w Osielsku włączający się do ruchu TIR po prostu przejechał po idącej poboczem i prowadzącej rower kobiecie, która poniosła śmierć na miejscu. Nie zawsze wypadki z udziałem TIR-ów mają tragiczny finał. Niekiedy kończy się „tylko” na rannych. Niemal zawsze jednak wypadek ciężarówki z naczepą oznacza potężne komplikacje w komunikacji - czy to miejskiej, czy to tranzytowej.

- Na razie nie da się zabronić ruchu tranzytowego przez Bydgoszcz, bo transport nie miałby jak się poruszać, na przykład w kierunku na Gdańsk - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

Przypomina jednak, że w strategii miasta zapisano, że od roku 2019 Bydgoszcz ma być zamknięta dla ruchu tranzytowego ciągników siodłowych z naczepami.

Dlaczego dopiero w 2019 roku? Bo wtedy ma już powstać S5. To nią odbywać się będzie ruch ciężarowy, a do Bydgoszczy wjeżdżać będą mogły transporty TIR - ale tylko na rozładunek i załadunek towaru.

Zobacz również:

Do zdarzenia doszło w środę, kilkanaście minut po godzinie 16.00. Samochód osobowy potrącił motocyklistę. Zderzenie samochodu osobowego z motocyklem miało miejsce na wiadukcie na ul. Szubińskiej. Służby otrzymały zgłoszenie o godz. 16.18. Zespół Ratownictwa Medycznego, który przybył na miejsce stwierdził zgon motocyklisty.Droga w kierunku Bydgoszczy była zablokowana.Policja zorganizowała objazdy. Samochody ciężarowe kierowano do drogi krajowej nr 10, a osobowe w kierunku ulicy Nakielskiej, przez ulice Pijarów, Widok i Księdza Schulza.Autobusy nr 91 i 92 miały opóźnienia.*AKTUALIZACJA, godz. 19.09Znamy już pierwsze ustalenia policji w sprawie przyczyn wypadku.- Motocyklista kierujący kawasaki, jadący w kierunku Białych Błot, wyprzedzając na podwójnej linii ciągłej stracił panowanie nad pojazdem. Uderzył w wyprzedzanego forda mondeo, odbił się od jego karoserii i wpadł na maskę forda kuga, który stał na przeciwległej jezdni, na pasie serwisowym – poinformowała nas st. aspirant Lidia Kowalska z Zespołu Prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy.Do kierowania ruchem wysłano 10 patroli policji Polub "Express" na Facebooku

Poważny wypadek w Bydgoszczy. Nie żyje motocyklista

Polub "Express" na Facebooku

W Niemczech zainstalowano sygnalizację drogową bez zielonego światła. Ma sprawić, że będzie bezpiecznie

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
xsd
Tak bo moj papa mial wzwód tylko po gorzale.
x
xzzx
Masz racje- precz z rydzykowym Trolluniem! Musimy miec S 5 zeby raz na zawsze odciac sie od tego małego, wschodniego, zakompleksionego miasteczka Trollun. S5 da nam polaczenie do innych Metropoli naszej rangi takich jak Trojmiasto, Poznan i Wroclaw. Trollun do takiego prestizowego klubu pasuje jak pięść do nosa- oni pasuja do Ciechanowa, Olsztyna czy Elblaga czyli innych malych miasteczek o wybujałych, wojewodzkich ambicjach bez pokrycia.
M
MAZ
Zaden kierowca ciezarowki nie pcha sie przez miasto jak jest obwodnica. Do tragedii doszlo w wyniku oszustwa pasazerow przez taksowkarza. Zaplacil za to zyciem. Drugi kierowca winny , powodu narazie nie znamy.
P
PS
idealnej władzy nie ma, ale przez 8 lat Olszewski, Bruski, Sikorski byli ZEREM dla Bydgoszczy. Cieszę się, że wreszcie przy nowym rządzie budowa S5 ruszyła pełną parą
t
tade
chociaż bezspornie to wina kierowcy tira, kierowca taksówki też niezbyt rozważnie przejeżdżał przez rondo, jak to w nocy, ruchu nie ma, każdy pewnie na pełnej prędkości przejeżdżał przez rondo i nie zaważył pędzącego zbliżającego się się do ronda tira, mógł pomyśleć, że się nie zatrzyma
z
zed
Wystarczyło włączyć sygnalizację w nocy...kto to zarządził?
s
semeon
Rodzice robili cie po pijaku ?
J
Janek
TIR nie ustąpił pierwszeństwa i tyle. TIR nie taksówka. Teraz trzeba ustalić dlaczego. Czy kierowca zasnął, zasłabł, czy nie widział znaku, czy było za ciemno. Moim zdaniem oświetlenie ledowe na tym rondzie nie zdaje egzaminu bo jest za ciemno. Dwa, sygnalizacja w newralgicznych miejscach na tranzycie powinna chodzić cała dobę.
p
pamiętliwy
i naŁYKowce,którzy wszystko robili,żeby S5 nie wybudowano w 2012 roku jak było już obiecane.Nagle z list podstawowej spadła na rezerwową aż kasa POpłynęła na POwiatowy most w ich miasteczku? Chyba każdy pamięta wywiady z P-Osłem A. Mężydło,stanowisko barona PO-T. Lenza, pseudo marszałka P.Całbeckiego
a także byłego prezydenta Bydgoszczy pana KonDoma ,który upierał się o "obwodnicę"przez środek miasta? Nasi bydgoscy politycy wszystkich partii ,nie mają tyle tupetu, pogardy dla innych co te toruńskie kanalie? Czy tak powinno się dziać w podobno cywilizowanym kraju?
G
Gość
Całe nasze województwo jest zaniedbane i bardzo mało w nim inwestycji w porównaniu do innych w Polsce. Jeżeli tak zachwalasz ten rząd to dlaczego S10 spadło z inwestycji ? Nie ma idealnej władzy i nie będzie. Wymagajmy od niej uczciwości i przejrzystości decyzji.
x
xzibit
gdyby nasi zjebani drogowcy budowali szersze drogi to by ciezarówki by nie blokowały tego ale po co lepiej utradniac jazde kierowcom i wszedzie robic ostre zakrety i krawęzniki granitowe wysokie jak cholera
j
ja
Może by tak zapytać Bruskiego i Olszewskiego DLACZEGO przez 8 lat nie zaczęli budować S5, która by wyprowadziła tranzyt tirów z miasta? Dopiero ruszyło to za obecnego rządu (jaki jest taki, ale S5 się buduje)
g
gość
a ten twój bełkot to odnośnie czego? bo na pewno nie jest sensowną odpowiedzą na post powyżej! a skoro chcesz podyskutować o uciążliwości tirów w stosunku do uciążliwości rowerów, to może porównasz ile rowerów przewieziesz tirem i ile tirów przewieziesz rowerem?
c
czytelnik
"pasażerowie lat 27 i 35 to mieszkańcy Bydgoszczy i Katowic" W artykułach expresu coraz więcej błędów, które nie powinny się zdarzyć. Proszę o uważne pisanie i czytanie przed publikacją tego co się napisało.
Z
Zdzich
Tiry są bardziej uciążliwe niż rowery czy osobowe. Jeden tir jest w stanie zablokować całe skrzyżowanie np skrecajac w lewo nie mieści się już naczepa i blokuje dwa pasy ruchu.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski