https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Po remoncie Chodkiewicza: Mieszkańcy Cichej są wkurzeni [ZDJĘCIA]

Paweł Smoliński
Fot. dariusz bloch
Zmotoryzowanym mieszkańcom Bielaw 
nie podoba się, że po remoncie ul. Chodkiewicza drogowcy zamknęli wjazd z Wyszyńskiego w ulicę Cichą.

17 grudnia otwarto dla ruchu zmodernizowaną ulicę Chodkiewicza. Inwestycja kosztowała 23 mln zł i została dofinansowana z unijnej kasy. Po przebudowie ulicy, tramwaje kursują szybciej, samochody nie wpadają w dziury, a rowerzyści mogą korzystać ze ścieżki. Nie wszystkim jednak podobają się zmiany w układzie drogowym, które nastąpiły po remoncie głównej ulicy na Bielawach. Do naszej redakcji zgłosili się mieszkańcy ul. Cichej, która wcześniej łączyła się z Chodkiewicza i Wyszyńskiego.

Kolejna bez przejazdu

- Teraz mieszkamy przy ślepej ulicy. Nie można w nią wjechać ani od Chodkiewicza, ani od Wyszyńskiego - mówi w imieniu mieszkańców Jerzy Dąbrowski. - Szczególnie nie podoba nam się, że wracając do domu, nie możemy, jak kiedyś, skręcić w Cichą z Wyszyńskiego. Teraz musimy wjeżdżać w Chodkiewicza i następnie skręcać w Mierosławskiego, by dojechać do Cichej. To kolejna ślepa uliczka w tym rejonie, po Płockiej, Mierosławskiego, Kilińskiego i Lelewela.

O powód zamknięcia Cichej przy Wyszyńskiego zapytaliśmy specjalistów inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

- Po przebudowie Chodkiewicza zmieniła się geometria na dawnym skrzyżowaniu ulic: Wyszyńskiego-
-Chodkiewicza-Cicha - odpowiada Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP. 
- Dotychczasowy wjazd z ulicy Wyszyńskiego w Cichą został zamieniony wjazdem z ulicy Wyszyńskiego bezpośrednio w ulicę Chodkiewicza, co do tej pory było niemożliwe.

Na skróty

Drogowcy tłumaczą, że po przebudowie Chodkiewicza uporządkowano układ samego skrzyżowania z Cichą/Wyszyńskiego. Chodkiewicza, stanowiąca główną oś komunikacyjną Bielaw, do której schodzą się inne ulice z południa i północy dzielnicy, podłączono bezpośrednio do Wyszyńskiego (stanowiącej ulicę klasy GP - główna ruchu przyspieszonego), a Cichą o zgoła odmiennej funkcji i ruchu uspokojonym, odcięto od Wyszyńskiego.

- Cicha jest położona od lat w strefie ruchu uspokojonego, gdzie obowiązuje strefowe ograniczenie prędkości do 30 km/h, występują skrzyżowania równorzędne i przeważa zabudowa o charakterze mieszkaniowym. Tu jest także szkoła 
- stwierdza Krzysztof Kosiedowski.

- Dotychczas nienaturalne podłączenie ulicy o takim charakterze do głównej ulicy Wyszyńskiego skutkowało bezpośrednim napływem w ten obszar pojazdów z drogi krajowej, które wykorzystywały wielokrotnie przejazd jako skrót do ulic Sułkowskiego i Gdańskiej. Odcięcie Cichej od Wyszyńskiego ma na celu ochronę mieszkańców, a nie utrudnianie im codziennego życia. Jak sama nazwy Cichej wskazuje, ulica powinna prowadzić ruch adekwatny do obszaru, w którym jest zlokalizowana.

Oś wschód-zachód

Drogowcy podkreślają, że inną rolę pełni w tym obszarze przebudowana ulica Chodkiewicza, która nie tylko prowadzi transport zbiorowy, ale jej parametry techniczne zostały na tyle poprawione, że może skutecznie przejmować część ruchu bezpośrednio z ul. Wyszyńskiego i rozprowadzać go docelowo po Bielawach.

- Ponadto ulica Chodkie-
wicza stanowi odpowiednie połączenie pomiędzy Wyszyńskiego i Gdańską, stanowiąc alternatywę dla ulicy Powstańców Wielkopolskich dla ruchu lokalnego na osi wschód-zachód - dodaje rzecznik ZDMiKP.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec Cichej
To co piszą to są same bzdury, zamknięcie Cichej, nie zmniejszyło ruchu pojazdów, ani ich zwalniania w tym rejonie, gdzie są skrzyżowania równorzędne. Dodatkowo możliwość wjazdu większych pojazdów, które czasami muszą dojechać do ulicy Cichej jest utrudnione, zmuszone są te pojazdy wjechać na Cichą poprzez wąskie niszczejące uliczki łączące Chodkiewicza z Cichą, przez to nie idzie jechać na nich... Same dziury, koleiny, powodujące niebezpieczeństwo. Obecnie przeprowadzana jest budowa linii ciepłowniczej, która niestety wymaga wjazdu dużych pojazdów, dodatkowo autokary, które przyjeżdżają do Zespołu Szkół też zmuszają kierowców do manewrowania całkowicie nie przystosowanymi skrzyżowaniami, gdzie blaszakiem jest problem się minąć, a co dopiero dużym autem ciężarowym, również śmieciarki i inne pojazdy mają problem z przejazdem w tym rejonie.
s
ss
PISowscy roszczeniowcy i wieczni marudzi sie jak widac zawsze musza znalezc, szczegolnie jak centrala PIS im placi za trollowanie na tym forum. Jako mieszkaniec ulicy Cichej jestem bardzo zadowolony ze nasza ulica zostala nareszcie zamknieta dla hałaśliwego tranzytu przez Osiedle i stala sie prawdziwa droga osiedlowa.
m
m
poprawienie parametrów technicznych drogi poprzez zwężenie ulicy ,zwężenie skrętów i pogorszenie ich wyprofilowana ! To tylko w Bydgoszczy
j
jasiozwyszynskiego
maruda oczywiście musi się znaleźć - jakby Cicha była bez przejazdu a teraz by zrobili przejazd, to marudzenie dotyczyłoby zwiększenia ruchu na ulicy, bezpieczeństwa, hałasu itd.... nie jeden chciałby mieszkać przy ślepej ulicy, która jest praktycznie tylko dla jej mieszkańców....
U
Urzędnik ZDMiKP
A co, może mamy konsultować takie decyzje z mieszkańcami??
Ludzie jeszcze gotowi pomyśleć, że my tu jesteśmy dla nich.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski