Nabycie UPC przez Play wiąże się z "chęcią przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do realizacji wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe". Ponadto wskazano, że transakcja przyczyni się do "cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i przyniesie korzyści konsumentom indywidualnym oraz biznesowym".
Nabycie UPC Polska wymaga zgody właściwych organów antymonopolowych. Zamknięcie transakcji planowane jest na I półrocze 2022 roku. Finalnie Play i UPC mają dostarczać usługi telekomunikacyjne do ponad 17 mln subskrybentów.
UPC Polska jest jednym z największych dostawców usług internetowych w Polsce, z dostępem do 3,7 mln gospodarstw domowych w technologii FTTx i 1,5 mln abonentów. W 2020 roku UPC Polska wypracowała PLN 1,7 mld przychodów i PLN 757 mln EBITDAaL.
7 mld zł
- Wartość akwizycji w gotówce (bez zadłużenia i bez uwzględnienia gotówki) została ustalona w wysokości PLN 7,0 mld, co odpowiada mnożnikowi EBITDAaL za rok 2020 na poziomie 9,3x przed efektami synergii i około 7x z uwzględnieniem synergii przychodowych i kosztowych - wyjaśniono w komunikacie.
