Rozpoczynają się prace komisji przetargowej, która zdecyduje
[break]
o wyborze wykonawcy.
Trzy oferty
Oferty złożyły: konsorcjum Budimex SA i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Lech sp. z o.o..; PORR Polska SA oraz konsorcjum Aldesa Polska Services Sp. z o.o. i Aldesa Construcciones SA.
Najtańsza oferta to 164 mln złotych, najdroższa - 197 milionów.
- Teraz do pracy przystąpi komisja, która wybierze oferty - mówi „Expressowi” Katarzyna Grzduk z Biura Prasowego PKP SA. - Jej prace mogą potrwać kilkanaście dni.
Oprócz przebudowy budynków, planowana jest gruntowna modernizacja przejścia podziemnego wraz
z peronami i uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.
Przebudowany bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Ma zostać udostępniony pasażerom pod koniec 2015 roku.
Budowa się przesunie
Prace budowlane miały rozpocząć się na początku marca. Przesuną się, bo PKP zasypane zostały pytaniami od potencjalnych uczestników przetargu - wpłynęło ich 500! Budowlańcy pytali, między innymi, o rodzaje posadzek i współczynnik pochłaniania dźwięków alfa przez tynki, prosili też np. o uzupełnienie inwentaryzacji drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki.
Według zapowiedzi PKP, dworzec w Bydgoszczy ma być jednym z najnowocześniejszych w Polsce, wpisującym się w program modernizacji kolejowej infrastruktury .
- W odpowiedzi na oczekiwania mieszkańców stworzyliśmy koncepcję, która jest owocem konsultacji pomiędzy PKP SA, władzami miasta a szerokim gronem ekspertów - mówił w styczniu podczas uroczystości wręczenia pozwolenia na budowę Piotr Ciżkowicz, wiceprezes Polskich Kolei Państwowych SA. - Z nowego dworca cieszę się tym bardziej że jestem rodowitym bydgoszczaninem - podkreślał. - Bydgoszcz czekała wraz ze Szczecinem na nowe obiekty i... doczekała się.
Na pięciu kondygnacjach
Nowa stacja będzie miała pięć kondygnacji. Na najwyższej będą mieściły się biura, na najniższej
- kasy biletowe oraz tunel prowadzący na perony. Pomiędzy kondygnacjami będzie prześwit, co pozwoli dostrzec odrestaurowany budynek dworca wyspowego. W gmachu dworca będzie świetlik, doprowadzający światło dzienne do niższych kondygnacji. Pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami będą ruchome schody oraz windy.
Nowy Dworzec Główny PKP zbudowany zostanie ze stali, betonu i szkła, a jego posadzki będą granitowe. Powierzchnią - ponad 6 tys. metrów kwadratowych - dorówna on zabytkowi z połowy XIX stulecia. Wartość prac budowlanych i modernizacyjnych to aż 197 mln złotych. W 75 procentach pieniądze będą pochodzić z funduszy unijnych.
Inwestycja musi być zakończona do jesieni 2015 roku. W ciągu kilku najbliższych tygodni powinniśmy poznać wykonawcę. Tygodni - ponieważ do czasu potrzebnego do wyboru najlepszej oferty dojdzie jeszcze okres potrzebny na złożenie ewentualnych odwołań od rozstrzygnięcia komisji przetargowej. Później budowlańcy będą mieli około 18 miesięcy na ukończenie inwestycji.
