- Do końca roku chcemy mieć 500 automatów do odbioru paczek, a do końca 2022 roku 2 tys. urządzeń. I to nie koniec, planujemy mocno intensyfikować liczbę tych urządzeń w przyszłości – poinformował podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes zarządu PKN ORLEN Daniel Obajtek.
- Orlen w swojej strategii zakłada, że w 10 lat zainwestuje około 140 mld zł. Bardzo mocno rozbudowujemy firmę. W tym obszarze jednym z ważniejszych elementów jest detal, na który pójdzie około 11 mld zł - zapowiedział. - Posiadamy ponad 6 tys. punktów przyjmowania paczek i odbioru paczek. To około 1,1 tys punktów na stacjach Orlen, 1 tys punktów w Ruchu i 4 tys w zaprzyjaźnionych sklepach. Orlen Paczka to nowy element tego biznesu - doprecyzował.
Automatu koncerny można znaleźć m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej. Klienci będą mieć 3 dni robocze na odebranie swoich paczek, to o dzień dłużej w porównaniu z konkurencją.
Partnerem logistycznym usługi jest RUCH, który PKN ORLEN przejął pod koniec ubiegłego roku. Partnerem PKN ORLEN przy rozwoju sieci automatów paczkowych jest Kern, rodzinna firma ze Szwajcarii.
- Badania i analizy dowodzą, że odbiór przesyłek w punktach staje się najczęściej wybieraną formą dostawy w Polsce. Jest też postrzegany jako najbardziej ekologiczny, ponieważ ogranicza transport kurierski, a przez to emisję CO2. Dlatego stworzyliśmy „ORLEN Paczkę” - przyznała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.
Dzięki specjalnej aplikacji mobilnej, można m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek. - Naszą przewagą są również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością, w tym łatwy podjazd do automatu, wygodne umiejscowienie panelu do obsługi oraz możliwość odbioru paczek w zasięgu ręki- dodała.
