Akcja ma być zachętą do tego, aby zostawić w domu samochód i skorzystać z komunikacji miejskiej. Drogowcy podali pierwsze dane na temat popularności promocji. – W ciągu tygodnia bilet kupiło już blisko 400 osób – poinformował ZDMiKP we wtorek (25 października). Z promocyjnej oferty można było skorzystać od 16 października.
Bilet wprowadzono po przyjęciu na wrześniowej sesji Rady Miasta Bydgoszczy projektu uchwały w tej sprawie. W jej uzasadnieniu można przeczytać, że „ma na celu zachęcenie potencjalnych nowych pasażerów do korzystania z komunikacji miejskiej”. Ze względu na konieczność identyfikacji pasażerów uprawnionych do zakupu biletu jego sprzedaż prowadzona jest wyłącznie w kasach ZDMiKP przy ul. Toruńskiej 174A.
– Z jednej strony to cenna inicjatywa, a z drugiej może budzić kontrowersje u osób, które są lojalne i kupują bilet od miesięcy czy lat. Mogą czuć się poszkodowani, bo bonus dostają ci, co nie korzystają, a nie oni – zwrócił uwagę na sesji Paweł Bokiej radny PiS. – Czy jesteśmy w stanie przekazać raport ile osób, które kupiły bilet promocyjny przedłużyły go potem na normalnych, komercyjnych warunkach? – pytał.
Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, zaznaczył, że akcja ma zachęcić nowe osoby do korzystania z komunikacji. – Tego typu działania ogólnie przynoszą korzyść. Wprowadzaliśmy taki bilet, na trochę innych zasadach parę lat temu. Mieliśmy wtedy statystyki, tym razem również będziemy starali się przeanalizować jak mieszkańcy zareagowali na tę propozycję. To ma być taki bodziec, aby za naprawdę niewielką kwotę zmienić środek transportu – stwierdził.
Promocyjny bilet obowiązuje na wszystkich liniach dziennych i nocnych w granicach I strefy biletowej (tzn. bez linii międzygminnych). Oferta jest o połowę tańsza od standardowej. Bilet 90-dniowy imienny kosztuje tylko 157 zł normalny, a ulgowy 78,50 zł. Promocja może być szczególnie atrakcyjna dla studentów, którzy od października wprowadzili się do Bydgoszczy.
– Z doświadczenia wiemy, że ma to sens. Podobna akcja przeprowadzona kilka lat temu przyniosła efekty. W 2016 roku z promocji skorzystało ponad 800 osób – twierdzą drogowcy. W lutym, gdy bilety 90-dniowe wygasną, będzie można ocenić czy rzeczywiście jednorazowa obniżka ceny wpłynęła na popularność komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
