https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Perturbacje wokół Trasy Uniwersyteckiej. Gondoli na pylon nie będzie

Ratusz wycofał się z pomysłu budowy pasażerskiej gondoli, która miałaby wjeżdżać na szczyt mostu budowanego w ramach Trasy Uniwersyteckiej.

Ratusz wycofał się z pomysłu budowy pasażerskiej gondoli, która miałaby wjeżdżać na szczyt mostu budowanego w ramach Trasy Uniwersyteckiej.


<!** Image 3 align=none alt="Image 209180" sub="fot. Dariusz Bloch">


Jak podaje rzeczniczka prezydenta, Marta Stachowiak, na przeszkodzie do zrealizowania tej inwestycji stoją procedury, którymi obwarowana byłaby budowa gondoli. - Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych jedyną przesłanką udzielenia zamówień dodatkowych jest przesłanka, która mówi, że udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych możliwe jest gdy zamówienie to jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia - podaje Stachowiak.

<!** reklama>

Oznacza to, że ratusz mógłby zgodzić się na budowę gondoli, gdyby była ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mostu. Jak wiadomo, gondola, która miałaby być atrakcją turystyczną, nie stanowi niezbędnego elementu konstrukcji.

Innymi przeciwnościami nie pozwalającymi na budowę gondoli są przepisy dotyczące projektów unijnych. Jej budowa oznaczałaby ingerencję w projekt unijny, a to wymagałoby osobnej zgody.

Budowa gondoli jest możliwa, ale tylko na drodze nowego, osobnego przetargu niezwiązanego z inwestycją obok centrum handlowego Focus Mall. - Do budowy gondoli wymagana jest m.in. pełna procedura przetargowa dotyczącą zarówno dokumentacji projektowej, jak i realizacji samych robót, uzyskanie decyzji środowiskowych, zmiana decyzji dotyczącej inwestycji drogowej lub uzyskanie osobnego pozwolenia na budowę wyjaśnia Stachowiak.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zet
Stałem ostatnio na światłach przy PKS i zwróciłem uwagę na sporą długość przęsła wiaduktu nad skrzyżowaniem z Jagiellońską. Zastanowiło mnie, skoro można budować taki długie przęsła betonowe nad Jagiellońską, to dlaczego nie można było wykonać takiego samego nad Brdą? Chyba koszt całej inwestycji byłby dwa razy niższy? A miasto nie ma raczej za dużo pieniędzy? Można by je przeznaczyć na przykład na chodnik lub drogę dla rowerów na wiadukcie, których jak wiadomo nie będzie.
J
Janet
Po co takie podpuszczanie przeogromnie kosztownymi pylonami skoro decyzję podjął o tym rozwiązaniu wiele lat wcześniej Dombrowicz a festiwal rozrywki nie jest finansowany przez miasto.
b
bydgoszczanin
Gratulacje dla decydentów, miasto ma co raz gorsze wyniki gospodarcze w kraju, odcięte od głównych szlaków komunikacyjnych a w główkach gondole , lunaparki, karuzele i przeogromne kosztowne pylony. No będzie z tego praca jak nic!
S
Salut
Miasto, skoro władze mówią o kryzysie i oszcżędnościach, tylko zyska na tym. Będzie w końcu mogło wydać środki na ważniejsze potrzeby mieszkańców... Ciekawe tylko, w jaki sposób będa chcieli te środki wydać...
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski