https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oto bydgoskie autobusy - z 27 skontrolowanych miejskich pojazdów w trasę wyjechało... siedem!

Tomasz Zieliński
Autobus solaris, linia 69Autobus solaris, linia 69
Autobus solaris, linia 69Autobus solaris, linia 69 Tomasz Czachorowski
Kolejna kontrola, kolejne autobusy wyłączone z ruchu. Sytuacja ma się poprawić w ciągu trzech lat, kiedy tabor zostanie odmłodzony. Podobno już teraz jest jednym z młodszych w Europie...

Od wczesnych godzin porannych funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego kontrolowali autobusy dwóch głównych przewoźników autobusowych.
[break]
Wytypowane pojazdy zostały skierowane na badania w trzech okręgowych stacjach kontroli pojazdów w celu zbadania ich stanu technicznego.

Hamulce i zawieszenie

Inspektorzy szczególną uwagę zwrócili na stan i jakość układów hamulcowych, kierowniczych, zawieszenia oraz na elementy konstrukcyjne.
Kontroli poddano 27 pojazdów. Z powodu złego stanu technicznego zatrzymano 20 dowodów rejestracyjnych.
- Kolejny raz kontrolowaliśmy autobusy dwóch przewoźników, świadczących usługi przewozów regularnych na terenie Bydgoszczy - mówi Krzysztof Nowak, naczelnik Wydziału Inspekcji WITD w Bydgoszczy. - Ten większy wypadł zdecydowanie lepiej. Muszę podkreślić, że mimo zatrzymywania dowodów rejestracyjnych, z roku na rok i z kontroli na kontrolę stan techniczny pojazdów się poprawia. Jeszcze kilka lat temu jeden pojazd miał kilka, kilkanaście usterek
- dziś jedną lub dwie i to takie które nie zagrażają bezpośrednio bezpieczeństwu.
Główne usterki to m.in. brak odpowiedniej siły hamowania lub niedopuszczalne różnice sił hamowania kół jednej osi, uszkodzenie lub braki elementów zawieszenia oraz nadmierne luzy w układach kierowniczych. Kontrolerzy znaleźli też uszkodzone lub nadmierne zużyte opony i wycieki płynów eksploatacyjnych.

Nic się nie zmieniło

Podczas kwietniowej kontroli, o której pisał „Express”, wynik był niemal identyczny - z 27 kontrolowanych wówczas pojazdów w trasę wyjechać mogło osiem. Również usterki były bardzo podobne.
- Dzisiaj średni wiek autobusu to około osiem i pół roku , a mamy ich łącznie aż 177 - mówi „Expressowi” Andrzej Pietrowski, kierownik Zakładu Autobusowego Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. - W ciągu ostatnich dwóch lat zakupiliśmy 30 nowych pojazdów. Niestety, wiele jeszcze jest takich, które mają po szesnaście i siedemnaście lat.
W połowie września na bydgoskie ulice wyjedzie sześć nowych długich solarisów. Kolejne 11 krótkich - w styczniu.
W MZK wiedzą, że nie można bez końca naprawiać kilkunastoletnich gruchotów. Kosztują części, kosztuje praca serwisantów. Kolejny argument to systematyczne kontrole, przeprowadzane przez inspektorów WITD. Po każdej z nich kilkanaście autobusów wypada z kursów na czas naprawy, a nie każdy można szybko zastąpić.
- Szczegółowe kontrole stanu technicznego z wykorzystaniem stacji kontroli pojazdów lub mobilnej stacji kontroli przeprowadzamy średnio co dwa-trzy miesiące, jeżeli jest potrzeba, to częściej - informuje Krzysztof Nowak z WITD. - Staramy się prowadzić badania w godzinach rannych, aby jak najmniej dezorganizować życie pasażerom. Ostatnia kontrola odbyła się w sierpniu.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Joanna
Ludzie, jakie bzdury wypisujecie! Dlaczego mieszkańcy mają finansować źle zarządzane przedsiębiorstwo? Mimo dofinansowania MZK sobie nie radzi, bo jest po prostu źle zarządzane. Jeśli jakieś przedsiębiorstwo jest nierentowne to należy je zrestrukturyzować, a kiedy to nie przyniesie efektu - należy je zamknąć. Zatrudnić po prostu fachowców od organizacji transportu.
J
Joanna
MZK jest bardzo źle zarządzane. Ale skoro dyrektor eliminuje z konkursu osobę bo ma cytuję..."posiada zbyt wysokie wykształcenie"... to taki jest i skutek. Z dyrektorem ZDMiKP nie można się skontaktować nawet telefonicznie, a prezydent miasta jest chroniony przed dostępem zainteresowanych lepiej niż król to o czym tu dyskutować. Tak nieudolnych władz miasta jeszcze nie było.
A
Anonim
Oczywiście, Bruski ich nasłał :), BHP też u nich było.
b
bu
tak tylko ciekawe kto prosi o kontrole ,ciekawe jak zbliżaj się wybory to kontrole ,a wiadomo kto nie lubi mzk w ratuszu
v
vcz
Kontrolę przeprowadziła inspekcja transportu, a nie ratusz. Kontrolowane były nie tylko autobusy MZK... Podobna była prowadzona w kwietniu i zabrano podobną liczbę dowodów rejestracyjnych. Myślę, że ludzie wkurzeni na maksa powinni być raczej tym, że wożeni są niespełniającymi przepisów pojazdami.
d
delikatny
Z tego co obserwuje od dłuższego już czasu to faktem jest,że komuś bardzo zależy na wyeliminowaniu MZK Bydgoszcz z obsługi miasta...
Mam jakoś wrażenie,że ten komu na tym zależy już nie długo skończy kadencje...
M
Marek
Niezłe brednie. Ratusz nasyła kontrole na własną spółkę, aby ją zniszczyć :D Wow, trzeba mieć naprawdę złe intencje żeby coś takiego wytworzyć. A swoją drogą, kontrole są jak widać zasadne. Gdyby wszystko było ok, to autobusy by je przechodziły.
a
antyk
Pewnie prezydencik chce pokazać jakie to MZK jest bee, a inni cacy. To pewnie taka mała zemsta za przywrócone bilety, albo pokazanie jaką to słuszną decyzję podjął ogłaszając przetarg na te linię ?
d
dla kasy
Wiadomo ratusz chce zniszczyc MZK dlatego nasyła kontrole. Czemu kontrole nasillily sie po wejsciu nowego przewoznika z nowymi autobusami ? Autobusy czekaja po 2-3 h na kontrole wypadaja kursy i MZK placi kare za niewykonanie kursow a ludzie wkurzeni na maxa ze " jezdzic im sie nie chce i graja w karty". Tak sie to robi w PO = niszczy duze zaklady w Bydgoszczy. Szkoda ze mieszkancy tego nie widza.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski