"Dostajesz SMS z prośbą o uregulowanie należności? UWAŻAJ! Doszły nas słuchy, że oszuści podszywają się w SMSach pod InPost i próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Ale nie z nami takie numery! Chcemy przestrzec wszystkich naszych klientów przed atakami oszustów" – czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie InPost. Firma apeluje o ostrożność i nieklikanie w podejrzane linki.
In Post wymienia rzeczy, które natychmiast powinny wzbudzić podejrzenie klientów. Są to: nieznany nadawca wiadomości, a także zawarty w niej podejrzany link. Czujność należy zachować również, a może przede wszystkim, gdy treść SMS-a informuje o braku płatności lub niedopłacie i nakłania do jej uregulowania za pomocą podanego linku.
Firma przygotowała też zalecenia dla swoich klientów, które mają ich uchronić przed oszustwem:
- nigdy nie klikaj w budzące wątpliwości linki
- nie otwieraj i nie odpowiadaj na podejrzane wiadomości SMS
- nigdy nie podawaj swoich danych osobowych
- korzystaj TYLKO ze sprawdzonych form płatności (np. w aplikacji InPost Mobile)
- stosuj zasadę ograniczonego zaufania w sieci i zawsze dokładnie sprawdzaj wiadomości, które otrzymujesz.
"Masz wątpliwości, czy otrzymany komunikat pochodzi od nas? Skontaktuj się z nami za pomocą infolinii lub poprzez formularz kontaktowy – odpowiemy jak najszybciej!" – podkreśla przewoźnik.
