
Ograniczenie emisji reklam ma zmniejszyć konsumpcję alkoholu
Ograniczając godziny reklam piwa Ministerstwo Zdrowia chce walczyć z rzekomo wysoką konsumpcją alkoholu w kraju. W ocenie branży piwowarskiej to rozwiązanie nie przyniesie oczekiwanych efektów w postaci zmniejszenia spożycia alkoholu, bo – jak wynika z danych – reklama piwa służy przede wszystkim konkurencji na rynku piwowarskim, a młodzież praktycznie jej nie ogląda. Według badań osoby poniżej 18 roku życia stanowią zaledwie 6 proc. widowni telewizyjnej w godzinach wieczornych i nocnych. Na zmianie prawa straci za to m.in. szkolny sport, bo mniej reklam będzie oznaczać niższe wpływy do Funduszu.

Jeśli zmiany wejdą w życie, wiele projektów sportowych nie będzie zrealizowanych
Ministerstwo Sportu i Turystyki zaplanowało, że w 2018 r. Fundusz przeznaczy na dofinansowanie projektów sportowych ponad 28 mln złotych. Wnioski można było składać do końca listopada tego roku. Na początku grudnia resort zdrowia przedstawił propozycję ograniczenia reklamy piwa, która – jeśli przejdzie – z całą pewnością uniemożliwi realizację wielu zaplanowanych już zajęć.
Źródło danych: Sprawozdania z wykonania planu działalności MSiT za lata 2014-2016.