Dokładniej chodzi o 18-kilometrowy fragment trasy ekspresowej S5 miedzy węzłami Szubin Północ a Żnin Północ. Ruch odbywa się jedną jezdnią o dwóch przeciwnych pasach ruchu.
- Jako że jest to ciągle droga w budowie, ustawione są znaki ograniczające prędkość do 70 kilometrów na godzinę, zaś przy jednopoziomowych skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych do 50 kilometrach - wyjaśnia Piotr Michalski. - Obowiązuje zakaz wyprzedzania i przeciwne pasy ruchu rozdzielone są podwójną linią ciągłą.
Droga S5 ma mieć w naszym regionie 130 km długości. Pod koniec ubiegłego roku kierowcom udostępniono dwa odcinki: od granicy województwa do Żnina Północ (Jaroszewo) oraz między węzłami Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn) – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo).
Budowa drogi S5. Za chwilę pojedziemy odcinkiem między Szubinem a Żninem
Wciąż trwają prace budowlane na oddanym dziś odcinku nr 6 Żnin Północ – Szubin Północ, bo trzeba dokończyć drugą jezdnię oraz na odcinku nr 4 Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) – Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn). Zakończenie prac na obu odcinkach planowane jest tym roku.
Na trzech odcinkach S5 trwają procedury przetargowe. W najbliższym czasie może być podpisana umowa na dokończenie odc. 5 Szubin Północ – Bydgoszcz Błonie (Białe Błota).
Trasa S5 w regionie. Tu już jedziemy, tam jeszcze stoimy. Jaka jest historia i przyszłość drogi?
Sprawdzane są oferty firm zainteresowanych kontynuacją budowy pozostałych dwóch odcinków: Nowe Marzy – Świecie Południe (Dworzysko) i Świecie Południe – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo).
GDDKiA zapewnia: te nowe drogi zostaną ukończone w 2020 roku...
